Okullardaki matematik öğretiminin gerçek hayatta karşılaşılan sorunlarla bağdaşmaması, öğrencilerin okulda aldıkları bilgi ve becerileri gerçek hayatta kullanmada yetersiz kalmaları, karşılaşılan problemler üzerinde düşünmek ve çözüm stratejileri üretmek yerine, işlemlerde hızlı bir şekilde sonuca gitmeye çalışmaları son yıllarda eğitimcilerin üzerinde en çok durdukları konulardandır.
Gerçekçi Matematik Eğitimi, 1970'li yıllarda matematik öğretim/öğreniminde ihtiyaç duyulan reformu gerçekleştirmek amacıyla, Hollandalı matematikçi ve eğitimci Hans Freudenthal tarafından temeli atılan bir matematik öğretimi yaklaşımı ve alana özel bir eğitim teorisidir. Hollanda'da uzun yıllardır başarı ile uygulanmaktadır. Bu teori daha sonraları İngiltere, Danimarka, Almanya, İspanya, ABD ve Japonya gibi dünyanın birçok ülkesinde de kabul görmüştür.
Bu kitap Gerçekçi Matematik Eğitimi hakkında genel bilgi verdikten sonra uygulamalar ve etkinlik örnekleri vererek öğretmen ve öğretmen adaylarına yapacakları çalışmalarda ışık tutmayı hedeflemektedir.
(Tanıtım Bülteninden)