3ds Max (1. Kitap) Particle – Reactor – Karakter Animasyonu Mehmet Yasin Özsağlam, Caner Bayraktar  - Kitap

3ds Max (1. Kitap)

Particle – Reactor – Karakter Animasyonu

1. Baskı, 
Nisan 2012
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
542
Barkod:
9789750219016
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Baskısı tükenmiştir.
Kitabın Açıklaması
Günümüzde, üç boyutlu tasarım ve animasyon yapımı ile ilgili bilinen ve de en yaygın kullanılan program 3ds Max'tir. Uzun yıllar 3ds Max konusunda dersler veren ve aynı zamanda da 3ds Max konularında çalışmalarına devam eden yazarlar, ders esnasında karşılaştıkları tecrübeleri, öğrencilerden gelen soruları ve tasarım deneyimlerini bu kitaba aktarmışlardır.
Kitabın temel özelliği, konuyu hiç bilmeyen birisine kısa sürede 3ds Max'in temel ve gerekli konularında bilgi ve uygulama sahibi olmalarını sağlamayı amaçlamaktadır.
Ayrıca, Türkçe kaynak olarak başka hiçbir yerde bulamayacağınız, 3ds Max'in birçok oyunda ve animasyonda kullanılan Partide (Tanecik yapılı modeller, patlama, toz bulutu), Reactor (Fizik motoru) ve Karakter Animasyonu (karaktere hareketlilik sağlama) gibi ileri seviye konulan da öğrenmelerini sağlamaktır. Kitapta, bütün konular örnek uygulamalar eşliğinde okuyucuya bizzat ekran üzerinden uygulatılarak konunun daha iyi öğrenilmesi hedeflenmiştir. Kitabın ekinde verilen DVD'de anlatılan konulara destek olacak şekilde 40 farklı video, 21 örnek animasyon, 17 örnek Max dosyası ve Tasarımlarda Kullanılan Hazır Maxscript kodlarına yer verilerek, okuyucunun 3ds Max konusunu daha da iyi öğrenmesi hedeflenmiştir.
Kitabın Konu Başlıkları
.
3ds Max Kullanım Alanları
.
3ds Max Hakkında Temel Bilgiler
.
3ds Max Araç Çubukları
.
Standart Nesneler ve Özellikleri
.
Spline Sınıfı ve Özellikleri
.
Kaplamalar
.
İşık ve Kamera
.
Sahne Seçenekleri
.
Poly Modelleme
.
Partide
.
Reactor
.
Karakter Animasyonu
.
Örnek Uygulamalar
.
DVD Ekinde (40 Adet Video, 21 Örnek Animasyon, 17 Örnek Max Dosyası, Tasarımlarda Kullanılan Hazır Maxscript Kodları)
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
Önsöz 
5
Teşekkür Yazısı 
9
GİRİŞ 
17
3 DS MAX 
21
1.1. 3 Ds MAX 
23
1.2. Tarihçesi 
23
1.3. Temel Özellikler 
23
1.4. Modelleme 
23
1.5. Animasyon 
24
3 DS MAX KULLANIM ALANLARI 
25
2.1. Bilgisayar Görüntülerinin ve Simülasyonlarının Kullanılması 
27
2.2. Var Olmayan Nesnelerin Kullanılması 
27
2.3. Masrafsız Maket Hazırlanması 
27
2.4. Tehlikeli veya Zor Etkilerin Simülasyonu 
27
2.5. İnşa Süresinden Tasarruf 
28
2.6. Fiziksel Olarak İmkansız Olayların ve Efektlerin Eldesi 
28
2.7. Antropolojinin İncelenmesi 
28
2.8. Şehri / Mimariyi Yeniden Oluşturmak 
28
2.9. Olayların Yeniden Oluşturulması 
28
2.10. Mimari Görselleştirmelerin Araştırılması 
28
2.11. Kavram Modelleri 
29
2.12. Çizgi Film Animasyonlarının İncelenmesi 
29
2.13. Ticari Sanatın Araştırılması 
29
2.14. Üç Boyutlu Metin 
29
2.15. İki Boyutlu Düz Sanat Eseri ve Aydınlatma Değişimleri 
29
2.16. Adli Grafiklerin Anlaşılması 
30
2.17. Kazanın Tekrar Oluşturulması 
30
2.18. Balistik 
30
2.19. Endüstriyel Tasarımının Anlaşılması 
30
2.20. Filmlerin ve Tv Yayınlarının İncelenmesi 
30
2.21. Sahne ve Yer Kompozisyonu 
31
2.22. Özel Efektler 
31
2.23. Parıltılar, Patlamalar, Dalgalar ve SXP’ler 
31
2.24. Taşıt ve Model Animasyonu 
31
2.25. Modellerde Pencereler ve Film İçinde Film 
31
2.26. Tv Reklamları 
32
2.27. Ürün ve Maskot Animasyonu 
32
2.28. Fotoğrafçılığın Araştırılması 
32
2.29. Karmaşık veya İmkansız Kompozisyonlar Ve Işıklandırma 
32
2.30. Moleküler Görüntüleme 
32
2.31. Uzay Simülasyonları 
32
2.32. Fiziksel Temsiller 
33
2.33. Teorik Kavram Ve Teorem Animasyonları ve Örnekleri 
33
2.34. Animasyonların Tiyatroda Kullanımı 
33
2.35. Aydınlatma Seçenekleri 
33
2.36. Sahneleme Seçenekleri 
33
3 DS MAX TEMEL BİLGİLER 
35
3.1. 3DS MAX ARAYÜZÜ 
37
3.1.1. Arayüz (Interface) 
37
3.2. Arayüzü Tanıyalım 
37
3.3. Vertex 
38
3.4. Segment 
38
3.5. Polygon 
38
3.6. Temel Poligonlar 
38
3.7. Metin ve Fontlar 
39
3.8. Boolean İşlemleri 
39
ARAÇ ÇUBUKLARI 
41
4.1. New Scene(Yeni Sahne) 
44
4.2. Reset (Sıfırla) 
44
4.3. Open File (Dosya Aç) 
44
4.4. Save (Kaydet) 
44
4.5. Save As (Farklı Kaydet) 
44
4.6. Import (Ekle) 
44
4.7. Export (Parçacığı Çıkart) 
44
4.8. Select and link (Linkleme) 
45
4.9. UnlinkSelection (Link Çözme) 
45
4.10. Select andMove (Nesneleri oynatma) 
46
4.11. Select and Rotate (Nesnelerin Rotasını Değiştirme) 
47
4.12. Select and UniformScale (Boyutlandırma) 
48
4.13. Mirror (Ayna) 
49
4.14. Curve Editor 
49
4.15. Material Editor (Kaplama) 
50
4.16. RenderSetup(Sunu Kur) 
51
4.17. RenderProduction(Sunu gösterimi) 
51
STANDART NESNELER 
53
5.1. Box (Kutu) 
55
5.2. Cone (Huni) 
56
5.3. Sphere (Küre) 
59
5.4. Teapot 
60
NESNELERİ KONUMLANDIRMA 
61
SPLİNE SINIFI 
67
3 DS MAX KAPLAMALAR 
77
3DS MAX MODIFIERS 
101
9.1. AffectRegion 
104
9.2. Bend 
107
9.3. Lattice 
112
9.4. Melt 
118
9.5. Mirror 
122
9.6. Noise 
123
9.7. Smooth 
126
9.8. Twist 
127
9.9. Turbo Smooth 
132
9.10. Mesh smooth 
135
IŞIK VE KAMERA 
143
10.1. Işık ve Gölge 
145
10.2. Işık Örneği Güneş, Dünya ve Ay 
154
10.3. Kamera 
162
SAHNE SEÇENEKLERİ 
169
11.1. Smooth + Highlights 
171
11.2. Hidden Line 
172
11.3. Wieframe 
173
11.4. Edged Faces 
174
11.5. Smooth + Highlights + Edged Faces 
174
POLY MODELLEME 
177
12.1. Vertex 
179
12.2. Segment 
180
12.3. Polygon 
183
12.4. Element 
186
12.5. By Angle 
186
12.6. Shrink 
187
12.7. Grow 
189
12.8. Ring 
190
12.9. Loop 
190
12.10. Insert Vertex 
193
12.11. Connect 
195
12.12. Remove 
198
12.13. Extrude 
201
12.14. Insert 
203
12.15. Bevel 
204
12.16. Bridge 
206
12.17. Collapse 
209
12.18. Attach 
210
12.19. Detach 
214
12.20. Cut 
216
12.21. Msmooth 
217
12.22. Tessellate 
219
12.23. View Aling 
224
12.24. Grid Aling 
225
12.25. Relax 
225
12.26. Hide Selected 
228
12.27. Unhide All 
229
PARTİCLE 
231
13.1. Particle System 
233
13.2. PF Source 
234
13.3. Spray 
235
13.4. Droop 
240
13.5. Snow 
243
13.6. Flake 
247
13.7. Super Spray Özellikleri ve Super Spray ile Meteor Yapımı 
250
13.8. Super Spray ile Parçacık Şekillendirme ve Renklendirme 
275
13.9. Nesneyi Particle Yardımı ile Parçalama 
280
13.10. Particle ile Sıvı ve Su yapımı 
299
13.15. Deflector Özellikleri 
300
13.11. Particle ile Duman Yapımı 
307
13.12. Particle ile Kırılma 
311
13.13. Parray 
312
13.14. Particle Özellikleri ile Oynayarak Fıskiye Yapımı 
319
13.14.1. Deflector 
319
13.14.2. Forces 
321
13.14.3. Drag 
321
13.14.4. PF Source 
322
13.14.5. Selected 
324
13.16. Particle ile Yağmur ve Kar Yapımı 
360
REACTOR 
363
14.1. Yerçekimi ve Ağırlık Yardımı ile Domino yapımı ve Reactor özellikleri 
365
14.2. Yerçekimi, Ağırlık, Hız ve Rüzgar ile Duvar Yıkım Yapımı ve Özellikleri 
374
14.3. Yerçekimi, Ağırlık ve Reactor İp Bağlantısı ile Sallanan Toplar 
379
14.4. Reactor ile Merkezi Bağlantı ve Menteşe Özelliği 
385
14.5. Reactor Özellikleri ile Sert Cisimleri Birbirine Bağlamak 
396
14.6. Reactor Özellikleri ile Sert cisim ve Zincir Yapımı 
399
14.7. Reactor ile Top Yapımı ve Basketbol Topu Zıplama Sahnesi 
407
14.8. Reactor ile Örtü Yapımı ve Örtü ile Kaplama 
411
14.8.1. Küre Kaplama 
411
14.8.2. Kutu Kaplama 
415
14.9. Reactor ile Kumaşta Top Zıplatmak 
417
14.10. Reactor ile Kumaş Yaparak Nesnelere Bağlamak 
420
14.11. Reactor ile Su Yapımı ve Nesnenin Suya Çarpması 
425
14.11.1. Water 
425
14.11.2. Bind To Space Warp 
429
14.12. Reactor ile Yapılan Suda Nesne Yürütme ve Efekt Verme 
431
14.13. Reactor İle Yumuşak Cismin Zemine Çarpması ve Şekil Alması 
436
14.11. Yumuşak Nesneye Sert Cisimlerin Çarpması 
440
14.15. Rüzgar kullanımı ve Sert Cismin Bezlere Çarpmasıyla Etki Oluşturma 
445
14.16. Reactor Özelliklerinden Yay Kullanımı ile Bağlantı Kurma 
450
14.17. Reactor Yardımı ile Gerçekçi Araba Hareketleri 
452
14.18. Reactor İle Gerçekçi Teker Hareketleri 
456
KARAKTER ANİMASYONU 
459
GENEL ÖRNEKLER 
473
3 Ds MAX Örnek 1(Bayrak yapımı ve dalgalanması) 
475
3 Ds MAX Örnek 2(Bez Yırtılması) 
489
3 Ds MAX Örnek 3 Bütün Konuları Kapsayan Genel Örnek 
505
Kavram Dizini 
543