Y ve Z kuşağı; teknolojiye hakim, bilgiyi araştıran, sorgulayan yeni turist tipini oluşturmuştur. Günümüzde çevrimiçi platformlar, sosyal medya, forumlar ve paylaşım ağları seyahat ve satın alma kararlarını etkileyen önemli unsurlar haline gelmiştir. Yeni nesil turistler, fazla para harcamadan deneyimleyebilecekleri tatiller planlamaktadır.
Bu doğrultuda turizm, yeni talepler ve eğilimler doğrultusunda kitle turizmi anlayışından her geçen gün uzaklaşarak yerini alışılmış turizm anlayışının dışındaki alternatif turizm seçeneklerine bırakmaya doğru bir eğilim göstermektedir. Söz konusu yeni turist; tatili dinlenmekten ziyade çeşitli sosyal ve rekreasyonel faaliyetleri gerçekleştirebilecekleri bir etkinlik olarak görmektedir. Bu bağlamda, özellikle yerel temalı, gastronomi odaklı, adrenalin ve maceraya dayalı deneyimler ile her yaşa uygun seyahat planları ve kadınlara özel turların güncel eğilimler olarak ön plana çıktığı görülmektedir.
(Tanıtım Bülteninden)