Küreselleşme, dünyanın Romalılaştırılması olarak nitelendirilebilir. ‘'Roma'da Romalı olmak" yerine, dünya Roma haline getirilebilirse, herkes Romalı olur. Nitekim 26 ülkede 6500 genç üzerinde yapılan bir araştırmada, bu kişilerin, aynı ürünleri aynı nedenlerle tükettikleri görülüyor. Bir tür ‘'paralel tüketim ve yaşam" söz konusu olmaktadır.
Küresel pazarlama, ulusal duyarlılıkların düşük olduğu, pazarlama bileşenleri (ürün, fiyat, dağıtım ve pazarlama iletişimi) stratejilerinin merkezi olarak belirlendiği bir pazarda geçerli olabilmektedir. Bu nedenle reklam, geleneksel medya, sosyal medya, turizm vb. ulusal duyarlılıkların azaltılmasına girişilmektedir!
İşte, otuz yıldır, anlatmak istediğimiz de bu asimetrik rekabet ve portföy yaklaşımı! Küresel Pazarlama, bize, küreselleşmenin ‘'yanlış anlatıldığı" gerçeğinden hareketle sizlere, bir ders kitabından öte, ‘'işin" eğrisini değil, olabildiğince, doğrusunu anlatmaya çalışıyor!
(Önsözden)