I. KONUNUN ÖNEMİ VE SORUNUN ORTAYA KONULMASI
19
II. KONUNUN SINIRLANDIRILMASI
21
TÜKETİCİYE YÖNELİK TİCARİ UYGULAMA TİCARİ UYGULAMADA HUKUKA AYKIRILIK VE HAKSIZ TİCARİ UYGULAMA
II. TÜKETİCİYE YÖNELİK TİCARİ UYGULAMA
27
2. Ticari Uygulamanın Girişimciden Tüketiciye Yöneltilmesi
30
III. TİCARİ UYGULAMADA HUKUKA AYKIRILIK
31
IV. HAKSIZ TİCARİ UYGULAMA
34
1. Girişimcinin Mesleki Özene Aykırı Davranması
34
2. Ortalama Tüketicinin Ekonomik Davranışının Önemli Ölçüde Bozulabilmesi
37
ALDATICI VE SALDIRGAN TİCARİ UYGULAMALAR
I. ALDATICI TİCARİ UYGULAMALAR
45
2. Aldatıcı İhmalde Özellik Gösteren Durumlar
51
a. Gizli Pazarlama/Ticari Amacı Belirtmede İhmal
51
b. Önemli Bilginin “Karmaşık” Şekilde Sunulması
54
c. Kullanılan İletişim Mecrasının Özellikleri ve Sınırları
54
d. Ücretsiz Denemeler ve Abonelik Tuzakları
57
C. Tüketiciye Yönelik Aldatıcı Eylemlere Konu Olan Hususlar
59
a. Bir mal ya da hizmetin varlığı ve mahiyeti
59
g. Satış Sonrası Hizmetler
68
n. Kullanımdan Beklenenler
78
o. Test ve Kontrol Sonuçları
79
p. Çevreye Olan Etkiler
80
r. Diğer Önemli Özellikler
81
2. Ticari Uygulama Süreci
81
3. Fiyat ve Hesaplama Yöntemleri
86
4. Tüketicinin Sahip Olduğu Yasal Haklar veya Karşılaşabileceği Riskler
88
5. Servis Yedek Parça Değiştirme veya Tamir Hizmetleri
88
6. Girişimcilerin Sahip Olduğu Nitelikler
89
7. Rakiplere Ait Ticari İsim veya Simgeler
93
8. Mesleki Davranış Kuralları
95
D. Her Durumda Haksız Kabul Edilen Aldatıcı Ticari Uygulamalar
96
1. Kuruluşlara Üyelik Konusunda Gerçeğe Aykırı Beyanda Bulunmak
97
2. İzne Tabi Ticari İşaretleri İzinsiz Kullanmak
98
3. Bir Davranış Kuralının Onaylandığını Öne Sürmek
99
4. Ticari Uygulamaların veya Bir Mal ya da Hizmetin Onaylandığını İleri Sürmek
99
5. Yemleyici Pazarlama
101
6. Göstermelik Satışı Uygulamaları
103
7. Kısıtlı Süreli Tekliflerde Bulunmak
104
8. Yasak Mal veya Hizmetlerin Yasal Olduğunu Belirtmek
105
9. Tüketicinin Yasal Haklarını İmtiyazmış Gibi Göstermek
107
10. Tehlikenin Varlığı Konusunda Aldatmak
107
11. Ticareti Bırakmak, İşyerini Taşımak veya Faaliyet Konusunu Değiştirmek Konusunda Gerçeğe Aykırı Beyanda Bulunmak
108
12. Şans Oyunlarında Kazandırma İddiasında Bulunmak
109
13. Mevzuata Aykırı Sağlık Beyanında Bulunmak
109
14. Mal veya Hizmetin Piyasa Koşulları Hakkında Yanlış Bilgilendirmek
113
15. Yarışma veya Ödül Söz Konusu Olmaksızın Vaatte Bulunmak
114
16. Aslında Bulunmadığı Halde Ücretsiz Mal veya Hizmet Sunulacağını Taahhüt Etmek
114
17. Girişimcinin Kendisini veya Temsilcisini Tüketici Olarak Göstererek Beyanlarda Bulunması
115
18. Teknik Servis İmkanlarının Türkiye Dışındaki Ülkelerde De Olduğuna İlişkin Yanlış İzlenim Oluşturmak
116
20. Nicel Ölçülerde Değişiklik Yapılmasına Karşın Bilgilendirme Yapılmaması
118
II. SALDIRGAN TİCARİ UYGULAMALAR
118
B. Ticari Uygulamada Saldırganlık Değerlendirilirken Dikkate Alınacak Hususlar
121
1. Ticari Uygulamanın Zamanı, Yeri, Mahiyeti ve Sürekliliği
121
2. Tehdit ya da Hakaret İçeren Davranışlar
123
3. Doğal Afet veya Benzeri Olguların Kötüye Kullanılıp Kullanılmadığı
124
4. Sözleşmeyi Sona Erdirme İsteğine Karşın Ağır veya Orantısız Sözleşme Dışı Engelin Bulunup Bulunmadığı
126
5. Hukuka Aykırı Bir Eylemde Bulunulacağı Tehdidinin Olup Olmadığı
126
C. Her Durumda Haksız Kabul Edilen Saldırgan Ticari Uygulamalar
127
1. Tüketicinin İşyerinden Ayrılamayacağı İzlenimini Oluşturmak
127
2. İkazlara Karşın Tüketicinin Evine Ziyaretler Yapmaya Devam Etmek
127
3. Hukuki Haklarını Kullanmaktan Caydırmaya Çalışmak
127
4. İş Yerinin ya da Geçiminin Tehlikeye Gireceğini Belirterek İknaya Çalışmak
129
5. Tüketiciye Ödül Kazandığı İzlenimi Oluşturarak Ödeme Yapmasını İstemek
129
TKHK ÇERÇEVESİNDE HAKSIZ TİCARİ UYGULAMALARA KARŞI TÜKETİCİLERİN KORUNMASI
I. TÜKETİCİNİN HUKUKİ YÖNDEN KORUNMASI
133
A. İrade Bozuklukları Yönünden Tüketicinin Korunması
133
B. Ayıplı Mallara Karşı Tüketicinin Korunması
136
1. Tüketicinin Seçimlik Hakları
139
b. Bedelden İndirim İsteme
141
c. Ücretsiz Onarım İsteme
142
d. Satılanın Ayıpsız Benzeriyle Değiştirilmesini İsteme
143
C. Ayıplı Hizmetlere Karşı Tüketicinin Korunması
144
1. Tüketicinin Seçimlik Hakları
144
a. Hizmetin Yeniden Görülmesi
144
b. Hizmet Sonucunda Ortaya Çıkan Eserin Ücretsiz Onarımını İsteme
145
c. Ayıp Oranında Bedelde İndirim İsteme
146
II. TÜKETİCİNİN İDARİ YÖNDEN KORUNMASI
147
C. Aynı Yöntemle Düzeltme
148