Bu kitapta bilgilerin sınıflandırmasına, insanların bu bilgileri kendi doğalarına uygun olarak nasıl edindiklerine ve kendi bilişsel süreçlerini denetim altına alarak nasıl geçirebileceklerine ve az da olsa bilişsel süreçlerin nasıl değerlendirileceğine yer verilmiştir.
Genellenebilirlik açısından hangi bağlamda ve/veya hangi koşullarda gerçekleşeceği konusunda olasılıklara işaret edilmiştir. Bu olasılıklar dahilinde öğrenciler, neyi nasıl öğrenebilecekleri konusunda aydınlanmış olacaklar, kavram öğrenmenin nasıl gerçekleşebildiğini anlayacaklardır; kendi öğrenmelerini düzene koyabilecekler ve denetim altına alabileceklerdir. Öğretim elemanları da etkili bir öğretimi planlamak için, seçenekler bulabileceklerdir. Eserin öğrenci, öğretmen ve ebeveynlere yararlı olacağı düşünülmektedir.