Kitap yüksek lisans tezimin genişletilmiş şekli olup, kitapta öncelikle kısaca yeni üretim ortamlarında geleneksel maliyet muhasebesi ve yönetim muhasebesi sistemlerinin yetersizliklerine değinilerek, hedef maliyetleme ve temel kavramları hakkında genel bilgi verilecek, hedef maliyetlemenin gelişimi ve uygulanmasını gerektiren faktörler açıklanmaya çalışılacaktır.
Hedef maliyetlemenin amacı, özellikleri ve ilkeleri verilerek hedef maliyetlemenin günümüzün yoğun rekabet ortamlarında uygulanmasının gerekliliği vurgulanacaktır. Bunlara ek olarak hedef maliyet yönteminin maliyet sistemi içindeki yeri ve yönetim muhasebesiyle ilişkisi incelenerek hedef maliyetleme ile geleneksel maliyet yönetiminin karşılaştırması yapılacaktır.
Hedef maliyetleme süreci anlatılırken ve bu süreç pazar düzeyinde, mamul düzeyinde ve parça düzeyinde olmak üzere üç kısımda ele alınacaktır. Daha sonra bu süreci etkileyen faktörler yine bu üç düzey için ayrı ayrı açıklanmaya çalışılacaktır. Hedef maliyeti elde etmede işletmelerin yaralanılabilecekleri teknikler, hedef maliyetleme yönteminin başarı koşulları, yararları ve uygulamada karşılaşılan sorunlar hakkında bilgi verilecektir.