Her eserin bir öyküsü olduğu bu kitap için güzel bir örnektir. 2005 yılında uygulamaya giren Coğrafya Dersi Öğretim Programının hazırlanması ile başlayan öykü, bu kitapla somutlaşmıştır. Program çalışmalarına başlamak aslında yeni bir geleceğe ve ilişkilere de yelken açmaya vesile olmuştur. Çünkü program çalışmalan hem yazarlann coğrafyaya ve eğitimine dair birikimlerine birçok katkıda bulunmuş, hem de coğrafyanın derinliğini de gözler önüne sermiştir.
Süreç boyunca bir yandan özellikle Lise Coğrafyasındaki mevcut problemleri aşmak için çözüm yollan üzerinde çalışılırken bir yandan da çağdaş dünyadaki coğrafya içeriğinin programda yerini alması sağlanmıştır. Tüm bu süreçler yaşanırken özellikle coğrafya eğitimindeki eksiklikler noktasında hayli sorunlar bulunduğu görülmüştür. İşte kitap yaşanılan sorunlara çözüm noktasında yol gösterebilmek amacıyla ortaya çıkmıştır.