Hizmet / Servis Sistemleri Kavram – Teori – Uygulama Prof. Dr. Süleyman Ersöz, Doç. Dr. Adnan Aktepe  - Kitap

Hizmet / Servis Sistemleri

Kavram – Teori – Uygulama

2. Baskı, 
Eylül 2020
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
424
Barkod:
9789750260520
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
370,00
24 saat içerisinde temin edilir.
Kitabın Açıklaması
Kitabımızın genişletilmiş ve güncelleştirilmiş ikinci baskısında, "Hizmet Sistemlerinde Psikolojik Sermaye ve Performans İlişkisi" ile "Hizmet Sistemlerinde Finans Fonksiyonu" bölümleri eklenmiş, ayrıca yeni vaka analizleri de eklenmiştir.
Kitap, uzun yıllar Endüstri Mühendisliği ve İşletme Bölümlerinde "Hizmet/Servis Sistemleri", "Servis Sistemleri", "Hizmet Sistemleri"" derslerini anlatan öğretim elemanlarının ele aldığı konulardan, ders anlatımı esnasında öğrencilerinden gelen sorulardan ve mesleki tecrübelerinden oluşmaktadır. Ayrıca birçok mühendislik ve yönetim bilimleri dalını ilgilendiren konulara da yer verilmiştir.
Kitap, konu anlatımı ve güncel uygulama örnekleri ile zenginleştirilmiş, hizmet (servis) sistemlerinin ayırt edici özellikleri, fiziksel mal ve hizmet üreten sistemlerin karşılaştırılması, hizmet (servis) sistemlerinde üretim, yönetim, dağıtım, pazarlama ile finans fonksiyonları ve bu alanlarda uygulama örnekleri de anlatılmıştır. Anlatılan konular ve uygulama örnekleri çeşitli yazılım programlarıyla zenginleştirilmiş, böylece okuyucunun konuyu daha rahat ve hızlı öğrenmesi amaçlanmıştır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Hizmet (Servis) Sistemlerine Giriş
.
Hizmet (Servis) Sistemlerinde Pazarlama
.
Hizmet (Servis) Sistemlerinde Kalite ve Performans Modelleri
.
Hizmet (Servis) Sistemlerinde Üretim
.
Hizmet (Servis) Sistemlerinde Yönetim
.
Canlı Performans Anı
.
Hizmet Karşılaşmaları
.
Hizmet Sistemlerinin Sınıflandırılması
.
Hizmet Kalitesi Ölçümü
.
Hizmet Sistemlerinde Arz ve Talep Yönetimi
.
Hizmet Sistemlerinde Doğrusal Programlama
.
Hizmet Sistemlerinde Finans
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
Teşekkür 
6
Önsöz 
7
Kısım I:
HİZMET SİSTEMLERİNE GİRİŞ 
15
Bölüm 1: TEMEL İŞLETMECİLİK BİLGİSİ 
19
1.1. İşletmelerin Ortaya Çıkışı 
19
1.2. İşletme Kavramı 
20
1.3. İşletmelerin Fonksiyonları 
22
1.4. İşletmelerin Sınıflandırılması 
25
1.5. İşletmelerin Amaçları 
27
1.6. İşletmelerin Çevresi 
28
Bölüm 2: HİZMET SİSTEMLERİ 
31
2.1. Hizmetlerin Gelişimi 
31
2.2. Toplumların Gelişimi 
33
2.3. Hizmet Sistemlerinin Gelişmesi 
36
2.4. Hizmet Kavramı 
38
2.5. Ülkelerin Ekonomisinde Hizmet Sektörü 
41
Bölüm 3: HİZMET SİSTEMLERİNİN ÖZELLİKLERİ 
47
3.1. Mal veya Hizmet Üreten Sistemler 
47
3.2. Mallar ve Hizmetler 
49
3.3. Hizmet Paketi Bileşenleri 
53
3.4. Hizmetlerin Özellikleri 
55
3.5. Hizmetlerle Mallar Arasındaki Farklılıklar 
60
Bölüm 4: HİZMET SİSTEMLERİNİN SINIFLANDIRILMASI 
61
4.1. Hizmetlerin, Hizmetin Türüne Göre Sınıflandırılması 
62
4.2. Hizmetlerin, Müşterinin Kişisel İsteğine Uygunluk Derecesi ve İşgücü (Emek) Yoğunluğu Açısından Sınıflandırılması 
64
4.3. Hizmetlerin, Hizmet Faaliyetlerinin Yapısı ve Alıcısı Açısından Sınıflandırılması 
66
4.4. Hizmetlerin, Müşteri İlişkisi ve Sürdürülebilirliliği Açısından Sınıflandırılması 
67
4.5. Hizmetlerin, Müşteri Kişisel İsteğine Uygunluk ve Hizmet Sunucunun İnisiyatif Kullanması Açısından Sınıflandırılması 
68
4.6. Hizmetlerin, Talebin Dalgalanması ve Arzın Zorlanması Açısından Sınıflandırılması 
70
4.7. Hizmetlerin, Hizmet Sunum Yönetimi ve Etkiletişim Açısından Sınıflandırılması 
71
Kısım II:
HİZMET SİSTEMLERİNDE PAZARLAMA 
75
Bölüm 5: HİZMET İÇİN PAZARLAMA SİSTEMLERİ 
83
5.1. Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi 
84
5.2. Pazarlamanın Temel Kavramları 
87
5.3. Pazarlama Karması Elemanları 
90
5.4. Hizmet Sistemlerinde Dağıtım ve Pazarlama Stratejileri 
94
5.5. Hizmetlerin Konumlandırılması ve Pazarlanması 
96
Bölüm 6: HİZMET SİSTEMİNİN ODAĞI MÜŞTERİLER 
99
6.1. Müşteri Kavramı 
102
6.2. Müşteri İhtiyaçları 
104
6.3. Müşteri Davranışı ve Satın Alma Karar Modeli 
105
6.4. Müşteri Çeşitleri 
109
6.5. Müşteri Odaklılık 
110
6.6. Müşteri Odaklı Olmanın Mühendislik Açılımı QFD 
111
Bölüm 7: HİZMET KARŞILAŞMALARI 
115
7.1. Hizmet Karşılaşma Sistemleri 
117
7.2. Hizmet Karşılaşma Sistemlerinin Elemanları 
124
7.3. Hizmet Karşılaşma Sistemi Stratejileri 
133
Bölüm 8: HİZMET SİSTEMLERİNDE YENİLİKÇİLİK VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİLİK 
137
8.1. Değişim –Yenilikçilik ve Sürdürülebilirlik İlişkisi 
138
8.2. Yenilikçilik 
140
8.3. Sürdürülebilirlik 
144
Kısım III:
HİZMET SİSTEMLERİNDE KALİTE VE PERFORMANS MODELLERİ 
147
Bölüm 9: HİZMET KALİTESİ VE ÖLÇÜMÜ 
151
9.1. Hizmet Kalitesi 
152
9.2. Hizmet Kalitesi Ölçüm Yöntemleri 
155
9.3. SERVQUAL Modeli 
159
9.4. E–Hizmet Kalitesi Ölçüm Modelleri (E–S–Qual ve E–Recs–Qual) 
163
9.5. SERVQUAL Uygulaması/Vaka Çalışması (Doğrulayıcı Faktör Analizi Kullanılarak) 
164
9.6. Servperf Uygulaması Vaka Çalışması 
172
Bölüm 10: HİZMET HATALARI, TELAFİSİ VE GARANTİLERİ 
177
10.1. Hizmet Hataları 
178
10.2. Hizmet Telafisi 
181
10.3. Hizmet Garantileri 
183
Bölüm 11: SERVİS SİSTEMLERİNDE PERFORMANS ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 
185
11.1. Verimlilik, Etkinlik ve Performans Kavramları 
187
11.2. Performans Değerlendirme Yöntemi Olarak Veri Zarflama Analizi 
188
11.3. Bir Üniversitenin Fakültelerinin Performansının Değerlendirilmesine Yönelik Vaka Analizi 
193
Bölüm 12: HİZMET SİSTEMLERİNDE PSİKOLOJİK SERMAYE VE PERFORMANS İLİŞKİSİ 
201
12.1. Psikolojik Sermaye 
202
12.2. Hizmet Sistemlerinde Psikolojik Sermaye ve Performans İlişkisi 
207
Kısım IV:
SERVİS SİSTEMLERİNDE ÜRETİM 
209
Bölüm 13: ÜRETİM SİSTEMLERİ 
211
13.1. Üretim Kavramı 
212
13.2. Üretim Yönetimi 
213
13.3. Üretim Tipleri 
215
13.4. Üretim Sistemi 
216
13.5. Üretim Bilgi Sistemleri 
219
13.6. Üretimde Kapasite Kavramı 
220
Bölüm 14: SERVİS SİSTEMLERİNDE YER VE MEVKİ SEÇİMİ 
223
14.1. Hizmet Sistemlerinde Yer (Lokasyon) Seçimi 
227
14.1.1. Faktör Ağırlıklandırma ile Tesis Yeri (Lokasyon) Seçimi 
228
14.1.2. Doğrusal Programlama ile Tesis Yeri (Lokasyon) Seçimi 
232
14.2. Hizmet Sistemlerinde Mevki Seçimi 
235
14.2.1. Mevki Seçimi Probleminin Faktör Ağırlıklandırma ile Çözümü 
236
14.2.2. Mevki Seçim Probleminin Küme Örtüleme Yöntemi ile Çözümü 
237
Bölüm 15: SERVİS SİSTEMLERİNDE TESİS YERLEŞİMİ 
241
15.1. Hizmet Sistemlerinde Ürüne Göre Yerleşim 
244
15.2. Hizmet Sistemlerinde Prosese Göre Yerleşim 
253
Bölüm 16: SERVİS SİSTEMLERİNDE ARAÇ ROTALAMA 
259
Bölüm 17: SERVİS SİSTEMLERİNDE PROJE YÖNETİMİ 
273
17.1. Proje Yönetim Süreci 
275
17.2. Proje Planlama Teknikleri 
276
17.3. Bir Diyaliz Merkezi'nde CPM/PERT Vaka Analizi 
279
Bölüm 18: SERVİS SİSTEMLERİNDE TAHMİN MODELLERİ 
289
Bölüm 19: SERVİS SİSTEMLERİNDE ÇİZELGELEME 
299
Bölüm 20: SERVİS SİSTEMLERİNDE DOĞRUSAL PROGRAMLAMA UYGULAMASI 
305
20.1. Doğrusal Programlama 
306
Bölüm 21: SERVİS SİSTEMLERİNDE VERİ MADENCİLİĞİ UYGULAMALARI 
313
Bölüm 22: TEKNOLOJİNİN SERVİS SİSTEMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE YÖNETİMİ 
321
22.1. Teknolojinin Donanım Bileşenleri 
322
22.2. Teknolojinin Yazılım Bileşenleri 
325
22.3. Bilgi Sistemleri ve Teknoloji Etkileşim 
330
22.4. Elektronik Ortamda Hizmet ve Ticaret 
332
22.5. Endüstri 4.0 ve Hizmet Sistemleri 
333
Kısım V:
HİZMET SİSTEMLERİNDE YÖNETİM 
339
Bölüm 23: HİZMET İÇİN YÖNETİM MODELLERİ 
343
Bölüm 24: HİZMET SİSTEMLERİNDE İNSAN KAYNAKLARI 
357
24.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 
359
24.2. İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri 
361
24.3. Hizmet Sistemlerinde İnsan Kaynaklarına Özgün Durumlar 
364
Bölüm 25: HİZMET KARŞILAŞMA SİSTEMLERİNİN TASARIMI VE YÖNETİLMESİ 
373
Kısım VI:
SERVİS SİSTEMLERİNDE FİNANS FONKSİYONU 
379
Bölüm 26: SERVİS SİSTEMLERİNDE FİNANS 
381
Bölüm 27: SERVİS SİSTEMLERİNDE GELİR YÖNETİMİ 
387
Bölüm 28: SERVİS SİSTEMLERİNDE ARZ VE TALEP YÖNETİMİ 
393
28.1. Talep Stratejileri 
394
28.2. Arz Stratejileri 
400
Kaynakça 
407
Kavramlar Dizini 
423