GENEL ESASLARI İTİBARİYLE İDARİ YARGILAMA HUKUKU BAĞLAMINDA USUL EKONOMİSİ İLKESİ
II. İDARİ YARGILAMA HUKUKUMUZA HÂKİM OLAN İLKELER / İDARİ YARGILAMA SİSTEMİMİZİN TEMEL ÖZELLİKLERİ
23
B. Anayasanın 125. Maddesinde Belirtilen İlkeler
24
D. Basit ve Az Masraflı Olma
30
E. Savcılık Kurumunun Bulunmaması
30
F. Resen Araştırma İlkesi
31
III. USUL EKONOMİSİ İLKESİ
40
A. Kavramsal Olarak Usul Ekonomisi İlkesi
40
B. Usul Ekonomisi İlkesinin Genel Esasları Amaç – Kapsam ve Sınırlar
41
C. Usul Ekonomisi İlkesinin Unsurları
45
IV. USUL EKONOMİSİ İLKESİNİN YASAL DAYANAĞI
52
A. Anayasal Bağlamda Usul Ekonomisi İlkesi
52
B. Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi Bağlamında Usul Ekonomisi İlkesi
54
C. Avrupa Birliği Tavsiye Kararlarında Usul Ekonomisi İlkesi
55
3. Mahkemelerdeki Aşırı İş Yükünü Önleyici – Azaltıcı Tedbirlere İlişkin 12 Sayılı Tavsiye Karar
57
4. Hâkimlerin Bağımsızlığı, Etkinliği ve Rolü Hakkında Üye Devletlere Yönelik 12 Sayılı Tavsiye Karar
58
5. Adaletin İşleyişini Geliştirici Hukuk Yargılama Usulü İlkeleri Hakkında 5 Sayılı Tavsiye Karar
59
6. Adalete Başvuruyu Kolaylaştırıcı Tedbirler Hakkında 7 Sayılı Tavsiye Karar
60
D. Medeni Usul Hukukunda Usul Ekonomisi İlkesi
63
E. İdari Yargılama Hukukumuz Açısından Usul Ekonomisi İlkesi
65
TÜRK İDARİ YARGILAMA HUKUKUNDA USUL EKONOMİSİ İLKESİNİ SAĞLAMAYA YÖNELİK DÜZENLEMELER
II. İDARİ YARGILAMA USULÜ KANUNUNUN 5. MADDESİ
71
B. Birden Fazla İşleme Karşı Tek Dilekçe ile Dava Açılabilmesi
73
C. Birden Fazla Şahsın Tek Dilekçe ile Dava Açabilmesi
77
III. İDARİ YARGILAMA USULÜ KANUNUMUZUN 12. MADDESİ
79
IV. İDARİ YARGILAMA USULÜ KANUNUMUZUN 13. MADDESİ
81
V. DAVALARIN BİRLEŞTİRİLMESİ
82
A. Bağlantılı Dava Kavramı
82
B. Davaların Birleştirilmesi Konusunda Yetkili Mercii
82
1. Mahkemelerin Yapacağı Değerlendirme
82
2. Bağlantının Bulunduğu Kararı
83
3. Bağlantının Bulunmadığı Kararı
84
D. Bağlantının Mahkemelerce Kabul Edilmemesi Durumu
85
E. Bağlantılı Dava – Usul Ekonomisi İlkesi İlişkisi
85
VI. DAVAYA MÜDAHALE / DAVANIN İHBARI
88
VIII. İDARİ MERCİ TECAVÜZÜ
92
XII. SON YILLARDA GETİRİLEN DÜZENLEMELER
99
A. Yargılama Usulüne İlişkin Değişiklikler
99
2. İvedi Yargılama Usulü
100
3. Merkezi ve Ortak Sınavlara İlişkin Durum
104
B. İstinaf Kanun Yolunun Getirilmesi
107
XIII. SULH YOLUNUN GETİRİLMESİ
110
B. 659 Sayılı KHK Kapsamında Sulh Kurumu
113
C. Usul Ekonomisi İlkesi Bağlamında Sulh
116
XIV. HEDEF SÜRE UYGULAMASI
117
XV. ELEKTRONİK TEBLİGAT UYGULAMASI
118
TÜRK İDARİ YARGILAMA HUKUKU AÇISINDAN USUL EKONOMİSİ İLKESİNİ GERÇEKLEŞTİRMEYE YÖNELİK ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
B. Menfaat İhlali Bağlamında Topluluk Davası
126
C. Topluluk Davası Usul Ekonomisi İlkesi İlişkisi
129
B. Kanun Tasarısında Grup Dava Düzenlemesi
131
C. Pilot Karar Uygulaması
134
D. Grup Dava Uygulamaları
139
E. Usul Ekonomisi İlkesi Yönünden Grup Dava Uygulaması
140
B. Usul Ekonomisi İlkesinin Sağlanması Açısından Müstekar İçtihat
145
V. YARGILAMA SÜRELERİNİN AZALTILMASINA İLİŞKİN DÜZENLEME YAPILMASI
146
VI. İDARİ YARGIDA İHTİSASLAŞMANIN SAĞLANMASI
148
VII. TEK HAKİMLE BAKILACAK DAVA KAPSAMININ GENİŞLETİLMESİ
149
VIII. MEVZUAT DEĞİŞİKLİĞİ – İDARİ USUL KANUNUNUN ÇIKARILMASI
150
IX. DANIŞTAY DAİRE SAYISININ ARTIRILMASI
152
X. İDARİ UYUŞMAZLIKLARIN İDARİ YARGI DIŞINDA UZMAN KİŞİ YA DA KURULLARCA ÇÖZÜLMESİ
153
XI. DANIŞTAYDAN UYGUN GÖRÜŞ ALINARAK HAREKET EDİLMESİ – YARGISAL GÖRÜŞ
155
XII. ALTERNATİF ÇÖZÜM YOLLARININ DENENMESİ
156
A. Genel Olarak Alternatif Çözüm Yolları Kavramı
156
B. İdarenin Taraf Olduğu Uyuşmazlık Açısından Uygulanabilecek Alternatif Çözüm Yolları
158
C. Usul Ekonomisi İlkesi Açısından İdare Hukukunda Alternatif Çözüm Yolları
159