İşletme yönetimi açısından en önemli konulardan birisi de ürünlerin fiyatlandırılmasıdır. Ticari faaliyet konusunu oluşturan ürünlerin fiyatlandırılmasında, rekabet koşulları ve işletmelerin finansal yapıları ile birlikte diğer faktörlerde önem kazanmaktadır.
Çünkü üretimleri gerçekleştirilen mamul, yarı mamul ve diğer ürünlerin maliyet tutarlarının doğru olarak hesaplanamaması, ürün satış fiyatının belirlenmesinde de hatalara neden olacaktır. Bu nedenle, üretimleri gerçekleştirilen ürün maliyetlerinin doğru olarak hesaplanması üretim işletmeleri için öncelikli bir amaç olmaktadır. Ancak, teorik bilgilerin uygulamaya dönüştürülememesi nedeni ile maliyet muhasebesi alanında sıkıntıların yaşandığı da bir gerçektir.
Eser, söz konusu boşluğun giderilmesi amacı ile yazılmış ve yazım sırasında bölüm ayrılığı ilkesine uyulmayarak örnek uygulamalar birbirleri ile ilişkilendirilmiş ve bir bütünlük sağlanmaya çalışılmıştır. Uygulamalar ile ilgili çözümler de açıklamalı olarak yapılmıştır. Eserin yazımındaki temel amaç, teorik bilgilerin uygulanabilir bilgi ve beceriye dönüştürebilmesini ve maliyet hesaplama tekniğinin bir bütün olarak görülebilmesini sağlamaktır.