Günümüzde sporun anlam bütünlüğü içerisinde yapılabilmesi ve bütün branşlarda faaliyet gösterebilmesi oldukça zor bir hal almıştır. Bunların aşılabilmesi ve sporun kitlelere ulaşabilmesi için kulüplerin ekonomik gelirlerini artırıcı bir takım çalışmalar yapılmaktadır. Özellikle sponsorluk çalışmaları ve reklâm gelirlerinin artırılması kulüpler için bir zorunluluktur. Bunun yanında spor kitle iletişim araçları sayesinde toplumların hemen hemen bütün kesimine ulaşmaktadır.
Bu nedenle firmalar, reklâm ve tanıtım alanı olarak sporu tercih etmektedir. Bu imkânları doğru ve yerinde kullanmak ve ortaya çıkan faydayı gelişime kanalize etmek gerekliği de sponsorluk kavramını bilimsel çerçevede ve beden eğitimi bütününde inceleme ihtiyacını doğurmuştur.
Bu kitap da beden eğitimi ve sporda sponsorluk konusunu ayrıntılarıyla inceleyen bir çalışmadır. Kitapta; sponsorluğun tarihsel gelişimi, spor sponsorluğu, Atatürk ve sponsorluk, sponsorluk ile ilgili gazete ve internet haberleri konuları ele alınmıştır.