Türkiye'de de lojistik sektörüne ilişkin özellikle küçük işletmelerin lojistik hizmet olarak sınırlı hizmeti dışarıdan alma yoluna gittikleri ve önceliği taşımaya verdikleri görülmektedir. Bunda ise; özellikle küçük ve orta büyüklükte işletmelerin, işletme faaliyetlerine ilişkin tüm operasyonları kontrol altında tutmak istemeleri, dışarıdan olan kişiler ile işletme bilgilerini paylaşmak istememeleri, hala daha bu tür faaliyetlerde geleneksel alışkanlıklarını devam ettirmek istemeleri etkili olmaktadır. Ancak bugün dışa açılma eğilimi içerisinde olan ve bu yönde gelişimlerini sürdüren firmaların farklı lojistik ürün talepleri oldukça bunların lojistik firmalarından tedarik edilmesi daha fazla tercih edilmektedir.
İşletmelerin dışa açılma eğilimlerine bağlı olarak talep ettikleri hizmet konularındaki genişleme, genellikle nakliye temelli firmaların da, bu talebi karşılamak üzere modern lojistik oluşumlarını öğrenme ve dünyada bu yöndeki gelişmeler paralelinde yeniden yapılanmalarına hız kazandırmalarına neden oluşturmuştur.
Bu değerlendirmeleri içerecek şekilde hazırlanan çalışma yedi ana bölümden oluşmaktadır.
(Önsözden)