Eğitim programları eğitim süreçlerinin temel unsuru olarak daima tartışma konusu olmuştur. Bilindiği gibi ülkemizde yıllardan beri süregelen davranışçı yaklaşıma dayalı hazırlanan programlar terk edilmiş ve 2005-2006 öğretim yılı itibarı ile yurt genelinde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı yeni program uygulanmaya başlanmıştır. 2006 da kabul edilen müzik programı ise 2006-2007 öğretim yılında zorunlu kılınmamış, 2007-2008 yılı itibarı ile tam anlamıyla uygulanmaya başlanmıştır. Çok yeni olan bu programın uygulamasındaki sorunlar, yeterlilikleri ve eksiklikleri ile ilgili çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır. Bundan dolayı da uygulanmakta olan programın değerlendirilmesi gerekmektedir. Programa yönelik yapılacak bir değerlendirme için uygulamayı bizzat yürüten öğretmenlerin ve alanda uzman eğitimcilerin görüşlerine başvurulması gerekmektedir. Bu genel gerekçelerden hareketle yapılan doktora tezimin, 2007-2008 öğretim yılında uygulamaya konan müzik eğitimi programına yönelik bir değerlendirme yaparak program geliştirme çabalarına katkı sağlayacağı umulmaktadır.
Araştırmanın başlangıcından sonuna kadar pek çok kişinin emeği ve katkısı olmuştur. Öncelikle tezimin her aşamasında fikirleri ve yönlendirmeleri ile bana yardımcı olan danışmanım Yard. Doç. Dr. Oktay Aydın'a teşekkür ederim. Ayrıca verilerin toplanmasında bana büyük destek sağlayan MÜZED İstanbul başkanı Alp Özeren'e sonsuz şükranlarımı sunarım. (Tanıtımdan)