Çarter sözleşmesi günlük denizcilik piyasasında çok önemli bir yer tutan, gemilerin istihdam edilmesini ön plana çıkaran bir akit türüdür, bu sayede gemiler yük taşımak için tahsis edilebilmektedirler. Konteyner taşımacılığına konu olan kırkambar (liner) türü sözleşmeler konumuz dışında kalmaktadır, zira bu tür sözleşmelerde gemi tahsis edilmemekte ve sadece taşınacak olan yük ön plana çıkarılmaktadır.
Kitabın yazılması sırasında ağırlıklı olarak New York Produce Exchange (NYPE) 46 ve 93 çarter partileri göz önüne alınmıştır. Bunun yanında kitabın sonunda ayrı bir bölüm Bimco önderliğinde yapılan çalışmaların sonucunda hazırlanan ve piyasaya sunulan NYPE 2015 çarter partisine ayrılmıştır. Ayrıca özellikleri gereği Baltime, Ropaxtime, Shelltime ve Bptime gibi çarter partilerde gözden ırak tutulmamaya çalışılmışlardır.
Birinci cilt için de geçerli olduğu gibi, deniz hukuku alanında ağırlıklı olarak geçerli olan hukuk İngiliz Hukukudur, bundan dolayı kitabın hazırlanmasında ve yazılmasında birinci planda adı geçen hukuka yer verilmiştir. İngiliz Hukuku içtihatlara dayanan bir hukuk sistemi olduğundan dolayı, kitabımızda sıklıkla uygulamaya yön veren İngiliz mahkeme kararları da izah edilmeye çalışılmıştır.
(Önsözden)