Bilişim çağını yaşadığımız bu dönemde bilim ve teknolojideki hızlı değişim ve gelişim her alanda köklü değişiklikler meydana getirmiştir. Bu değişiklikler eğitim sisteminde programların sorgulanarak yeniden yapılandırılmasını sağlamıştır. İlköğretim programlarında yapılan değişiklikle; ülkemizde çağdaş eğitim anlayışına dayalı programları geliştirilmiştir. Değişen şartlarla kendini de yenileyen Türkçe öğretimi de merkeze yapılandırmacı yaklaşımı almakla birlikte çoklu zekâ, öğrenci merkezli öğrenme, beyin temelli öğrenme, bireysel farklılıklara duyarlı eğitim, tematik ve sarmal yaklaşım gibi modellere bağlı olarak geliştirilmiş bir eğitim anlayışına yerini bırakmıştır.
Benimsenen bu yaklaşımlar çerçevesinde Türkçe Öğretim Programı, Türkçe derslerinde yalnızca ders kitaplarına bağlı değil çok kaynaklı ve çok uyaranlı bir öğrenme-öğretme ortamı oluşturmayı bir gereklilik haline dönüştürmüştür. Bu gelişmeler Türkçe öğretmenlerine de önemli görevler yüklemiştir. Öğretmenler kuramsal bilgilerin yanında çağdaş öğretim teknolojilerine hâkim; kendilerini hazır bilgiyi sunan geleneksel rollerden kurtarıp öğrenciye rehberlik eden ve öğrenme ortamını zenginleştiren; bilgiye ulaşma yollarını bilen ve teknolojiden yararlanan roller üstlenmişlerdir. Bu süreçte sınıf içi eğitim uygulamalarda yeni teknolojilerle sınıf ortamında zengin ve etkin bir ortam oluşturulmasının sağlanması amacıyla materyal geliştirme de önemli bir uğraş alanına dönüşmüştür. Ancak Türkçe öğretiminde materyal tasarımı ile ilgili yeterli düzeyde kaynağın olmayışı bu konuda yapılacak örnek çalışmaların varlığına işaret etmektedir.