Kitaba on altı öğretmen, öğretmenlik yaşantılarını ve öğretmenliğe dair düşüncelerini paylaşarak katkıda bulundu. Bu öğretmenlerin bazıları on yılı aşkın bir süredir hizmette iken bazıları hizmetin ilk yıllarındadır. Bazıları ise emekli öğretmenlerdir. Öğretmenler, hizmet öncesi eğitim durumu açısından da çeşitlilik göstermektedir. Çoğunluk eğitim fakültelerinin lisans programları, bir kaçı eğitim enstitüsü veya ilk öğretmen okulları, bazıları ise üniversite lisans programları ile birleştirilmiş ya da mezuniyet sonrasında sunulan pedagojik formasyon programı yolu ile öğretmenlik eğitimi alarak mesleğe giriş yapmıştır.
Çalışmaya katılan öğretmenler Sınıf Öğretmenliği, Muhasebe Öğretmenliği, Kimya Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği, İngilizce Öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği gibi geniş bir alan yelpazesinde ve anasınıfından lise seviyesine uzanan farklı eğitim kademelerinde hizmet vermiş ya da vermektedirler. Her birini doğrudan ya da dolaylı olarak tanıdığımız bu öğretmenlerin ortak bir özellikleri var, öyle ki bu özellikleri nedeni ile kitaba katkıda bulunmaya davet edildiler. Bu ortak özellik, öğretmenliği önemsemeleri, onu sadece maaş karşılığı yaptıkları bir iş olarak görmemeleri ve kendilerini ifade etme konusunda gönüllü olmalarıdır.
Öğretmenleri kitaba katkıda bulunmaya davet ederken beş genel konu başlığı sunduk ve bu başlıkların onlarda uyandırdığı düşünce ve deneyimlerini bizlerle paylaşmalarını istedik. Öğretmenliğin farklı boyutlarını yansıttığını düşündüğümüz ve öğretmenlerin düşünceleri ve hatıraları için birer uyarıcı olması amacı ile yönelttiğimiz konu başlıkları şunlardır: (1) öğretmenlik eğitimimin öğretmenliğime yansımaları, (2) öğretmenlikteki heyecan/umut verici anlar, (3) öğretmenlikte çaresiz kalınan anlar, (4) öğretmenlikte risk almak/sınırları zorlamak ve (5) iyi öğretmen olmak/kalmak.
Kitapta, Türkiye’deki yüz binlerce öğretmen arasından seçilen on altı öğretmenin öğretmenliğe ilişkin yaşantılarından küçük kesitler yer almakta. Yaşantılar, aynı mesleği icra eden öğretmenlerin farklı koşullardaki yer, zaman ve ortamlarda mesleki direnişlerini ortaya koyması açısından önemli görülebilir. Yaşamlarını öğretmenlik mesleğiyle bütünleştiren öğretmenler, tutkulu mücadelelerini okuyucuya yalın bir şekilde aktarmaktalar. Kitaptaki öğretmen yaşamları, bizleri edebiyat ve/veya sinemadaki kurgulanmış öğretmen yaşamlarının üzerinde bir gerçeklikle yüzleştiriyor.