Bu kitapta öncelikle edebiyat öğretmenlerinin "Çağdaş bir dil ve edebiyat öğretimi nasıl gerçekleştirilebilir?" sorusuna yanıt bulmak amaçlanmıştır. Kitap ayrıca edebiyat öğrencileri, edebiyat öğretiminde uzmanlaşmak isteyen yüksek lisans ve doktora öğrencileri için geniş kapsamlı bir başvuru kaynağıdır.
Kitabın Konu Başlıkları
Türkiye'de Başlangıçtan Bugüne Dil ve Edebiyat
Çağdaş Bir Dil ve Edebiyat Öğretiminin Niteliklerine İlişkin Alan Yazını Değerlendirmeleri
Öğretim Programı Hazırlama Basamakları
Çağdaş Bir Dil ve Edebiyat Öğretimi Programı Modelinin Temel Felsefesi
Çağdaş Bir Dil ve Edebiyat Öğretimi Program Modelinde İçerik
Çağdaş Bir Dil ve Edebiyat Öğretimi Program Modelinde Amaç ve Davranışlar
Çağdaş Bir Dil ve Edebiyat Öğretimi Program Modelinin Uygulanması