Bu kitap, 'Eğitim Teknolojisi' ve 'Özel Eğitim' gibi kavramların neler olduğunu, bu kavramların hem eğitim araştırmacıları hem de toplum için neden önemli olduğu gibi sorularla tasarlanmış.
Bu çalışmanın asıl amacı, Heidegger'in tanımladığı ''noksanlık'' kavramına yeni bir soluk getirmek ve yanıt üretmektir. Heidegger'e göre noksanlık şu demekti: ''Birbirine ait olanın henüz bir arada olmayışı''... Eğitim araştırmacılarının belki de yıllardır farkında olduğu, ancak çeşitli nedenler dolayısıyla birlikte inceleme olanağı bulamadıkları bir noksanlık! 'Eğitim Teknolojisi' ve 'Özel Eğitim'in aslında birbirlerine ne kadar ait oldukları ama ne yazık ki derli toplu bir yapıda henüz bir arada olamayışları, bir eğitim araştırmacılarının dikkatini çeken ve yıllardır bizleri huzursuz eden bir konuydu. Artık bu huzursuzluğu ortadan kaldırmak gerektiği düşüncesinden hareketle, alanında uzman araştırmacılar tarafından özel eğitim ve Eğitim Teknolojisi -birlikteliği- detaylı olarak incelenmiş.
(Tanıtım Bülteninden)