Bu çalışmanın hazırlanmasında Adalet Bakanlığı'nın Arabuluculuk Modülü esas alınmıştır. Modülün didaktik niteliğinin zayıf olduğunu, bazı kısımların sık tekrarlandığını, özellikle uzun cümlelerin anlaşılmak bakımından sorunlu olduğunu söylemek mümkün. Olumsuz cümlelerin, birden fazla olumsuzlama nedeniyle gözden geçirilmesi gerektiği düşünülmektedir.
Test çalışması hazırlamak, bilimsel makale ya da kitap çalışması yapmaktan çok daha farklı bir tecrübe gerektiriyor. Burada zaman içerisinde kazanılacak bir tecrübe kadar kaynakların değerlendirilmesi ve muhataplarına soru olarak yöneltilmesi becerisi büyük önem kazanıyor. Çeviri yapılması, kaynak toplanması ve hakem sorunları gibi süreçlerin karşılanması ile okuyucu karşısına çıkılabilen makale süreçleri daha keyif verici olmakla birlikte, test çalışmalarının toplumsal bir amaca hizmet ettiği dikkate alınmalıdır.
Test çalışmalarının hazırlanmasında mutlak surette başvuran sayısı, niteliği önemli olduğu kadar, testi hazırlayacak olan kişinin yaklaşımları da önemlidir. Arabuluculuk sınavı gibi nitelikli ve az sayıda başvurunun sınırı geçeceği bir yarışma sınavında, rekabetin oldukça üst sıralarda gerçekleşeceğini öngörmemek mümkün değil. Bu nedenle el kitabının dikkatle okunması, mümkün olduğu takdirde notlar alınması, özetlenmesi oldukça önemlidir. Yine de çalışma sırasında "Et-tekrârü ahsen velev kâne yüz seksen" ilkesi gereğince sıklıkla tekrarlama ve güncel çalışma yapılması da önemlidir.