Ülkemizde okul öncesi eğitime verilen önem giderek artmaktadır ve okul öncesi eğitim kamu, özel sektör, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili kuruluşların katkılarıyla yaygınlaştırılmaktadır.
Okul öncesi eğitim, çocuğu tüm gelişim alanlarında destekler ve etkilerine ilişkin pek çok çalışma da bunu kanıtlar niteliktedir. Erken çocukluk dönemi olarak adlandırılan 0-8 yaş aralığı ve bu aralıkta yer alan okul öncesi eğitim döneminde çocuk bir program dâhilinde sistemli bir yaklaşımla gelişir ve oynayarak öğrenir.
Çocuğun bu gelişimine, öncelikle ailesi ve yakın çevresinin, akranlarının, öğretmeninin, eğitim programı ve program yaklaşımlarının, eğitim ortamının, sınıf içi ve sınıf dışında yapılan çalışmalar gibi pek çok faktörün doğrudan ve dolaylı etkileri vardır. Okul öncesi eğitim programı ile kazandırılması hedeflenen temel beceriler aynı zamanda çocuğun daha sonraki akademik yaşantısına ve kişilik gelişimine de temel oluşturur.
Bu kitabın hedefi, okul öncesi eğitim alanına ve bu alanın temel konularına bir başlangıç oluşturmaktır.