Liderin çalışanlar ile etkileşimde kullandıkları iletişim biçiminin ve iletişime gösterdikleri önem derecesinin liderin etkililiğini belirlediğini ve liderlik yaklaşımlarını birbirlerinden farklılaştırdığını gösteren işletme çalışmaları mevcuttur. Ancak liderlik ve kurumsal bağlılık konularını iletişimsel bakış açısıyla ele alarak ölçüm ve yorumlama yapan araştırmalara sürekli ihtiyaç olduğu düşünülmektedir. Şöyle ki kurumların iç ve dış çevre koşulları sürekli değişmektedir. Bu değişimi doğru anlayabilmek için özünde dinamikliğin olduğu iletişim konularının araştırılması önemli ölçüde yarar sağlayacaktır.
Bu kitapta, "liderlik", "dönüşümsel liderlik", "etkileşimsel liderlik", "kurumsal bağlılık", "iletişim yeterliliği" ve "iletişim memnuniyeti" konuları bir araya getirilmiş. Günümüzde olduğu gibi gelecekte de kurumlar ve çalışanlar için önemli olacağı düşünülen bu konulardan hareketle, bir araştırma modeli kurulmuş ve dönüşümsel liderliğin ve etkileşimsel liderliğin kurumsal bağlılık boyutlarına etkisinde iletişim yeterliliği ve iletişim memnuniyeti değişkenlerinin rolü özel sektör işletmelerinde test edilmiş.