Okul öncesi eğitim kurumlarının amaçlarından birisi de çocukların zihin ve duygu gelişmesini ve iyi alışkanlıklar kazanmasını sağlamaktır. Oyun, çocuklar için en uygun öğrenme yöntemidir. İyi düzenlenmiş ve donatılmış sınıflarda, çocuk özgürce davranabilmektedir. Beden ve zihin gelişmesini ile iyi alışkanlıklar kazanmasını sağlamak için sanat etkinlikleri ve eğitici oyun etkinliklerine yer verilmeli, çocuk yaratıcı olmak için hazırlanmalıdır.
Milli Eğitim programında da yer alan bu hedeflere ulaşabilmek için uygulanması istenilen; ilgi köşelerinin hazırlanması, fen–doğa etkinlikleri, sanat etkinlikleri, eğitici oyun, müzik, drama, öyküler, öykü öncesi ve sonrası yapılabilecek dil etkinlikleri (parmak oyunu, tekerleme, bilmece, şiir), aile katılımı, gezi–gözlem inceleme çalışmaları, okuma–yazma çalışmalarına kitapta kapsamlı olarak yer verilmiştir. Kitap, okul öncesi öğretmenlerine ve öğretmen adaylarına faydalı olacak kaynak niteliğinde bir çalışmadır.