Sosyal girişimcilik farklı ilişkileri ve yaklaşımları içeren karmaşık bir olgudur. Bu kitapta sosyal girişimciliğe kapsam olarak geniş bakış açısından yaklaşılmış ve kâr amacı güden ya da gütmeyen, özel ve kamu tüm örgütlerde bu olgunun var olabileceği savunulmuştur. Bu amaçla sosyal girişimcilik tüm alanları içine alacak şekilde kavramsallaştırılmıştır.
Aynı şekilde, sosyal değerlerin sadece kâr amacı gütmeyen işletmeler tarafından yaratıldığını ve sosyal girişimciliğin sadece bu işletmeler için geçerli olduğunu savunmak sosyal girişimcilik kavramının gelişiminin önündeki en büyük engellerden birisi olarak kabul edilmiştir. Çalışmada "Sosyal Girişimcilik" konusunu en ince detayına kadar ele almış, değerli okurlara fayda sağlanması hedeflenmiştir.