Günümüzde ise serbest piyasa ekonomisi ve teknolojik gelişmeler sayesinde rekabet ortamı giderek artmakta ve bu nedenle işletmelerin benzer alanda faaliyet gösteren rakiplerini geride bırakıp ön plana çıka-bilmesi giderek zorlaşmaktadır. Bununla birlikte, çoğu zaman alıcı kitlesi sunulan mal veya hizmetler hakkında bilgisi olmamasından ötürü hangi mal veya hizmeti seçeceğine karar veremez. Hatta alıcı kitlesi bazen söz konusu mal veya hizmete ihtiyacı olup olmadığı yönünde de bir fikre sahip değildir. Bu kapsamda reklam, ihtiyaç fikrini yaratan ve ihtiyacın giderilmesi için alıcıyı yönlendiren, satıcı ile alıcı arasında bir köprü vazifesi gören, mal veya hizmetin tanıtımını sağlayan, böylelikle alıcının seçeneklerini arttırarak onu özgürleştiren önemli bir pazarlama iletişim aracı olarak ortaya çıkmaktadır.