İşletmenin; sipariş alınışından teslimine, hatta sipariş sonrasındaki hizmet ve üretim çevrim işlemlerinin tamamının işletmenin teknolojik imkanları ve organizasyon yapısı içinde bütçe (hedef) – planlama – uygulama değerlerini mukayese ederek; sistem tarafından kalite ve maliyet kayıplarını doğrudan çözümleyerek; otokontrol, denetim, değerlendirme ve geliştirme raporlarını; çevrim işlem bazında uygulama anında verebilecek işletme sistemi kurularak disiplinle uygulama zorunluluğu vardır.
Bu zorunluluğu çözümlemek için örnek işletmede, sistem dizaynı’na ait çevrim işlem uygulamaları yapılarak; sorunların nedeninden ziyade, nasılına teoriye girmeden; beş ana bölüm altında çözümleme getirilmiştir.
Birinci Bölüm: İşletme Sistem Dizayn’ın Amacı, Kapsamı, Uygulamasından genel beklentilerini tanımlar.
İkinci Bölüm: İşletme Sistem Dizaynı için seçilen örnek işletmenin ön değerlendirmesini tanımlar.
Üçüncü Bölüm: Örnek İşletmenin Bütçe Plan (hedef) hazırlanmasını tanımlar.
Dördüncü Bölüm: Bütçe yılına ait UYGULAMALARINI (Sipariş Alma, Planlama, v.b. Hizmet ve üretim çevrim işlemlerinin gerçekleştirilmesi, kontrolü, denetimi, değerlendirilmesi, geliştirilmesi ve raporlanmasını sistemin gerçekleştirilebilmesini; tanımlar.
Beşinci Bölüm: Hazırlanmış Örnek İşletme Sistem Kurumsal yapısında; çevrim işlemlerinin uygulamalarında, kullanılacak formlar – standartlar – raporları tanımlar.