AKADEMİK BİR ÇALIŞMA ALANI OLARAK ORTAYA ÇIKIŞI
1.1. Woodrow Wilson ve Siyaset–Yönetim Ayrımı
31
1.1.1. Değişen Amerikan Yönetim Kültürü: Asil İnsanlar Anlayışından Sıradan İnsanlar Anlayışına
33
1.1.2. Jackson Tarzı Demokrasiden Pendleton Yasasına Değişen Bürokrasi
34
1.1.3. Wilson‘un Makalesi ve Kamu Yönetiminin bir Akademik Çalışma Alanı Olarak Ortaya Çıkması
36
1.1.4. Wilson‘un Demokrasi ve Bürokrasiye Yaklaşımı
37
1.2. Özgün Bir Akademik Disiplin Olmaya Doğru Kamu Yönetimi
38
1.2.1. Taft Komisyonu (1911–1913)
39
1.2.2. Goodnow ve Willoughby: Siyaset–Yönetim Ayrımının Diğer Savunucuları
40
1.2.3. 1940 Sonrası Siyaset–Yönetim Ayrımının Genel Durumu
43
2.1. Bilimsel Yönetim Anlayışı ve Kamu Yönetimine Etkileri
45
2.1.1. Frederick Winslow Taylor (1856 – 1915) ve Taylorizm
45
2.1.2. Taylorizmin Kamu Yönetimine Etkisi
50
2.1.3. Henri Fayol (1841 – 1925) ve Fayolizm
51
2.1.4. Fayol‘a göre Örgüt Fonksiyonları ve Yönetim Süreci
54
2.1.5. Fayol‘un Yönetim Prensipleri
55
2.1.6. Taylorizm ve Fayolizm‘in Kısa Bir Karşılaştırması
58
2.1.7. Bilimsel Yönetim Anlayışının Diğer Önemli İsimleri: Lyndall Urwick ve Luther Gulick
58
2.2. Bürokratik Yönetim Yaklaşımı ve Klasik Kamu Yönetiminin Şekillenmesi
59
2.2.1. Max Weber (1864 – 1920) ve İdeal Bürokrasi
59
2.2.2. Weber‘e göre Bürokratın ve Bürokrasinin Rolü
61
2.2.3. Weber‘e göre Bürokrasi ve Demokrasi Arasındaki İlişki
63
MANTIKSAL POZİTİVİZM ANLAYIŞI VE
3.1. Chester Barnard (1886 – 1961) ve Mantıksal Pozitivizm
65
3.2. Herbert Simon (1916 – 2001) ve Mantıksal Pozitivizmin Kamu Yönetimine Yansımaları
66
3.2.1. Herbert Simon ve Yönetimde Sınırlı Ussallık Yaklaşımı
67
3.2.2. Yönetimin Atasözleri: Klasik Kamu Yönetimine Başkaldırış
69
4.1. Yeni Kamu Yönetiminin Ortaya Çıkış Süreci
75
4.1.1. Dwight Waldo (1913 – 2000) ve Kamu Yönetiminde Değerler
75
4.1.2. Kimlik Krizine Doğru Kamu Yönetimi
76
4.1.3 Minnowbrook Konferansı ve Yeni Kamu Yönetiminin Ortaya Çıkışı
78
4.2. Yeni Kamu Yönetimi Yaklaşımının Düşünsel Mirası: Minnowbrook Sonrası
80
5.1. Postmodernizme Genel Bir Bakış
85
5.2. Postmodern Dünyada Kamu Yönetimi
88
5.2.1. Kamu Yönetiminde Kültürel Konuların Yeri ve Kültürel Yetkinlik Kavramı
89
5.2.2. Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Kültürel Yetkinlik Neden Önemlidir?
90
5.3. Postmodern Yaklaşımların Kamu Yönetimi Alanındaki Araştırmalara Katkıları
91
YENİ KAMU İŞLETMECİLİĞİ VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
6.1. Yeni Kamu İşletmeciliğinin Ortaya Çıkışı
93
6.2. Yeni Kamu İşletmeciliğinin Dayandığı Temel İlkeler
94
6.3. Yeni Kamu İşletmeciliğine Yönelik Eleştiri ve Sorular
98
6.4. Toplam Kalite Yönetimi
99
7.2. E–Devlet‘e Etki Eden Faktörler
105
7.3. E–Devlete Hazırlık Düzeyinin Değerlendirilmesi
108
7.5. E–Demokrasi ve E–Katılımın Demokrasi Açığına Etkileri
110
8.1. Yönetişimi Anlamak
113
8.2. İyi Yönetişimin İlkeleri
113
8.3. Yönetişim ve Kavramsal Tartışma
115
8.4. Yönetişimin Farklı Boyutları
117
9.1. Kamu Değeri Kuramının Ortaya Çıkışı
119
9.2. Kamu Değeri Anlayışının Getirdiği Temel Yaklaşım Farkları
121
10.1. Yeni Kamu Hizmetini Anlamak
123
10.2. Yeni Kamu Hizmeti ve Kamu Çalışanları
123
KAMU YÖNETİMİNDE DEĞİŞEN ROLLER
11.1. Kamuda Değişimi Anlamak
127
11.2. Kamusal Sorunların Çözümü
128
11.3. Yeni Nesil Kamu Yöneticisi ve Özellikleri
129
11.4. Yeni Nesil Kamu Yöneticisinin Eğitimi
130
11.4.1. Dijital Çağda Etik ve Demokratik Değerlere Sahip Kamu Yöneticisi Yetiştirmek
131
11.4.2. Kültürel Olarak Yetkin Kamu Yöneticisi Yetiştirmek
133
11.4.3. Empati Yeteneğine Sahip Kamu Yöneticisi Yetiştirmek
135
Ek 1. Nizamü’l–mülk’e göre Devlet Yönetiminde Liyakat ve İş Bölümü
137
Ek 2. Örnek E–devlet Portalları (Türkiye ve ABD)
140
Ek 4. Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri
143
Ek 5. Avrupa Yerel Yönetimler Özerklik Şartı
160