Kitabın yazılmasındaki temel amaç, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler ve Fen Bilgisi derslerine duyarlılık geliştirmektir. Bazı araştırmaların sonuçları, yukarıdaki derslerin çok da tanınmadıklarını göstermektedir. Sözü edilen derslerin nasıl oluşturulduğu araştırılırken çalışmanın yönü "toplu öğretim sistemine" doğru kaymıştır.
Kitap temelde akademisyen, öğretmen adayı ve öğretmenlere yönelik olarak hazırlanmış. Toplu öğretim derslerinin öğretmen adayları, branşlarının gereklerini yerine getirmek için öncelikle toplu öğretim sistemini tanımak zorundadırlar. Bu nedenle kitapta toplu öğretim dersleri ve sisteminin geçmişi, kuramsal altyapısı, denemeleri ve günümüzde yapılan bazı tasarım çalışmaları ve desenlerine yer verilmiş.
Kitabın eğitim fakültelerinin öncelikle Sınıf Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ve Fen Bilgisi Öğretmenliği programlarındaki çalışmalara katkı getirmesi beklenmektedir. Kitap görev yapmakta olan toplu öğretim dersi öğretmenlerinde; toplu öğretim sistemi, dersleri ve tasarımlarına ilişkin bir farkındalık yaratabilir.
(Tanıtım Bülteninden)