Haberleşme zaman içerisinde teknolojik, ekonomik ve toplumsal gelişmelere paralel olarak, farklı boyutlar kazanmıştır. Bireysel anlamda yapılan haberleşme, bu gelişmelerle beraber oluşturulan araçlarla yapılmaya başlanmıştır. Bu araçlar; gazete, dergi, radyo, televizyon ve internettir. Söz konusu araçlara, haberleri çok sayıda insana ilettiği için kitle iletişim araçları denilmektedir. Kitle iletişim araçlarında yer alan haberler, bireyleri kişisel, yerel, yöresel, ulusal ve uluslararası düzeyde; toplumsal, siyasal, ekonomik ve kültürel yaşamdaki gelişmelerden bilgi sahibi kılar.
Kitap da, haber olgusu detaylı olarak incelenmeye çalışılmış. Bu çalışma altı bölümden oluşmaktadır. Bölümlerde yer alan konular; haber kavramına genel bir bakış, haber kaynakları, habercilik ve haber yazımı, haber türleri, medya türlerine göre habercilik ve haber etiği olarak sıralanabilir.
(Tanıtım Bülteninden)