Günümüzde değerleme finansal yönetimin ayrılmaz bir parçası olmuştur. Firma değerinin belirlenmesinde firmanın büyüme potansiyeli, risk profili, nakit yaratma gücünün yanı sıra diğer birçok faktördikkate alınır. Bir firmanın hisse senedi ihracı veya geri satın alma, potansiyel bir devralma, bir firmaya yatırım yapma veya herhangi bir yatırımla ilgili karar verme sürecinde değerleme kritik bir rol oynamaktadır. Diğer taraftan sermaye piyasalarının etkinliğinin artması ve bu piyasalarda işlem gören ürünlerin çeşitlenmesi, hisse senetlerinin ve diğer finansal varlıkların dolaşımını hızlandırmış, bu da değerleme kavramının önemini arttırmıştır.
Firma değerlemesinde yalnızca geçmişteki finansal performans değil, aynı zmanda geleceğe ilişkin beklentiler de dikkate alınır. Bu kapsamda firma değerlemesinin amacı gelecek döneme ilişkin beklentileri güçlü olan sektörlerdeki en iyi firmaları tespit etmek olarak kabul edilebilir. Ayrıca firma değeri gelecekte nakit yaratma gücünün bir fonksiyonu olarak düşünülebilir.