Online Ticarette En İyi Fiyat Garantisi Yoluyla Rekabet İhlali Nur Duygu Bozkurt  - Kitap

Online Ticarette En İyi Fiyat Garantisi Yoluyla Rekabet İhlali

1. Baskı, 
Kasım 2023
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
186
Barkod:
9786254326608
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
145,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
Bu çalışmada Rekabet Hukukunun oldukça güncel konularından olan en çok kayrılan müşteri koşulu incelenerek online ticaret bakımından özellikle platformların yararlandığı en iyi fiyat garantisi hükümleri analiz edilmiştir.
Bu çalışmanın amacı en iyi fiyat garantisi hükümlerinin artıları ve eksilerinin detaylı şekilde ele alınması ve güncel kararları da inceleyerek rekabet otoritelerinin bu konuda görüşlerinin paylaşılmasıdır. Online ticarette en iyi fiyat garantisi hükümleri, sözleşmelerde, en çok kayrılan müşteri koşulu (EKM) düzenlemeleri ile ortaya çıkmaktadır. Platformların EKM koşulundan yararlandığı durumlarda, sağlayıcılar, koşulun dar veya geniş olmasına göre, diğer satış kanallarına yönelik bazı kısıtlamalar ile karşı karşıya kalmaktalardır. Özellikle pazar gücü yüksek, geçit bekçisi niteliğindeki platformlar bakımından, geniş EKM koşulunun uygulanması, daha büyük rekabetçi endişelere neden olabilmektedir. En iyi fiyat garantisi hükümleri ile, 4054 sayılı Kanun'un 4. ve 6. maddeleri kapsamında rekabetin kısıtlanarak ihlal edilmesi durumu oluşabilir. EKM koşulundan yararlanan platformun pazar payına göre muafiyet değerlendirmeleri de yapılabilir.
Bu çalışma, en iyi fiyat garantisi hükümlerini olumlu ve olumsuz tüm yönleri ile ele almakta olup konu hakkında güncel mevzuat, karar ve gelişmelerin altını çizmektedir.
Kitabın Konu Başlıkları
.
En İyi Fiyat Garantisi Uygulamaları ve Online Pazarda Etkileri
.
En İyi Fiyat Garantisiyle Rekabeti Sınırlandıran Haller ve Muafiyet Bakımından Değerlendirme
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
İÇİNDEKİLER 
GİRİŞ 
BİRİNCİ BÖLÜM 
EN İYİ FİYAT GARANTİSİ UYGULAMALARI VE ONLİNE PAZARDA ETKİLERİ 
1.1. Konunun Önemi 
1.1.1. Online Ticaret Kanalları 
1.1.2. Platformların Genel Özellikleri ve Online Ticaret Kanalı Olarak Platformların İki Taraflı Pazar Yapısı ve Ağ Etkisi 
1.2. En İyi Fiyat Garantisi Türleri 
1.2.1. EKM Koşulunun Tanımı 
1.2.2. EKM Koşulunun Türü Olarak "En İyi Fiyat Garantisi" 
1.2.3. Etki Ettiği Kişi Bakımından EKM Koşulu Türleri 
1.2.4. Satış Seviyesi Bakımından EKM Koşulları 
1.2.5. Etki Ettiği Zaman Bakımından EKM Koşulları 
1.2.6. Taahhüdün Niteliği Bakımından EKM Koşulları 
1.3. Geleneksel Pazarlar ile Online Pazarlardaki En İyi Fiyat Uygulamaları Karşılaştırmaları 
1.4. Online Ticarette EKM Koşulları ve Rekabet Otoritelerinin Güncel Raporları ve Konuya Dair Bakış Açıları 
1.4.1. Türk Hukuku Bakımından Güncel Çalışmalar 
1.4.2. Uluslararası Rekabet Otoritelerinin Güncel Çalışmaları 
1.4.3. Uluslararası Rekabet Otoritelerinin EKM Türlerine Yaklaşımı 
1.5. Online Pazarlarda En İyi Fiyat Uygulamalarının Olumlu ve Olumsuz Etkileri 
1.5.1. Konuya Dair Genel Bakış Açısı 
1.5.2. Online Pazarlarda EKM Şartının Piyasalarda Oluşturabileceği Olumsuz Etkiler 
1.5.3. Dar EKM Uygulamalarının Potansiyel Olumsuz Etkilerinin Ayrıca Değerlendirilmesi 
1.5.4. Online Pazarlarda EKM Şartının Piyasalarda Oluşturabileceği Olumlu Etkiler 
İKİNCİ BÖLÜM 
EN İYİ FİYAT GARANTİSİYLE REKABETİ SINIRLANDIRAN HALLER VE MUAFİYET BAKIMINDAN DEĞERLENDİRME 
2.1. Yasal Dayanak 
2.1.1. Türk Hukukunda Yasal Dayanak 
2.1.2. AB Hukukunda Yasal Dayanak 
2.2. En İyi Fiyat Garantisiyle Rekabeti Sınırlandıran Haller 
2.2.1. Yatay Anlaşmalarda En İyi Fiyat Uygulamaları 
2.2.2. Dikey Anlaşmalarda En İyi Fiyat Uygulamaları 
2.2.3. Uyumlu Eylemler Yoluyla En İyi Fiyat Uygulamaları 
2.2.4. Hakim Durumun Kötüye Kullanılması Yoluyla En İyi Fiyat Uygulamaları 
2.3. Muafiyet Bakımından En İyi Fiyat Garantisi Hükümlerinin Değerlendirilmesi 
2.3.1. Grup Muafiyeti 
2.3.2. Bireysel Muafiyet 
SONUÇ