'Ülkemizde, zekâ testleri dışında, zihinsel engellilerin beceri düzeylerinin değerlendirilmesinde kullanılabilecek kaynak sayısı sınırlıdır. Uygulamada görülen en büyük eksiklik, zekâ testi puanlarının bireyin toplum içinde, günlük yaşam becerilerinin neler olduğu ya da neler olması gerektiği konusunda ailelere ve eğitimcilere pek fazla bilgi vermemesidir. Zihinsel engellilerin beceri düzeylerinin objektif olarak değerlendirilmesi bireyin gereksinimlerine uygun rehabilitasyon programlarının geliştirilmesini kolaylaştıracaktır.
Bu amaçla hazırlanan elinizdeki bu kitap, zihinsel engellilerin motor, özbakım, toplumsal ilişki, ev işleri, temel bilişsel beceriler, toplumsal mekân kullanımı, alet-gereç kullanımı gibi toplum içinde kendilerine yetebilecekleri becerilerde hangi düzeyde olduklarının belirlenmesinde kolaylıkla kullanılabilecektir. Bu kitap hem uzmanlara hem de ailelere, zihinsel engelli kişinin becerilerinin objektif olarak değerlendirilmesinde ve bireyde geliştirilmesi gereken becerilere yönelik programların hazırlanmasında rehber olacak bir başvuru kaynağıdır.