Ekonomik ve sosyal açıdan günümüzün en büyük sorunu yoksulluktur. Ulusal ekonomi ile toplumun refahını artırmak ve Ulu Önder Atatürk'ün ifadesiyle "muasır medeniyet seviyesini" yakalamış bir ülke yaratmak, hepimizin en temel amaçlarından biridir. Bu noktada acaba yoksullukla mücadele ederek, ekonomik olarak kalkınmış ve gelişmiş bir ülke nasıl yaratılacaktır?
Bu kritik sorunun yanıtı aslında pazarlama felsefesine sahip bireyler ve girişimcilerdir. Üstelik sözü edilen bireyler ve girişimciler, küresel pazarlama odaklı hareket etmek zorundadırlar. Diğer bir ifadeyle hiçbir işletmenin ve girişimcinin "biz küçük işletmeyiz, uluslararası pazarlarda taaliyette bulunamayız... veya "uluslararası pazarlama zor bir iş, bize göre değil" türünde bir fikre sahip olması, doğru ve isabetli bir yaklaşım değildir.
İhracat pazarlaması bir öğrenme sürecidir. "Uygulamalı İhracat – İthalat / İşlemler ve Dokümantasyon" adlı eserin yazılmasındaki ana amaç da; ihracat pazarlamasıyla ilgilenen girişimcilere, öğrencilere ve diğer ilgili bireylere uygulamalı örneklerle ihracat sürecindeki işlemler ve dokümantasyon konularını öğretmektir. Bu nedenle söz konusu eser. ihracat pazarlamasını düşünen veya ihracat pazarlamasına yeni başlamış KOBİ'lerle, dış ticaret öğretimi veren çeşitli Kuruluşlar, Fakülteler ve Yüksek Okullar için temel bir kaynak kitap özelliği taşımaktadır.