Dinin siyasi boyutu kadar, okullardaki öğretimi konusu da günümüzde en çok tartışılan konulardan birisidir. Bilhassa çoğulcu toplumlarda nasıl bir din eğitimi ve öğretiminin olması gerektiği konusunda pek çok çalışma ve araştırma yapılmakta ve projeler ortaya konmaktadır. Dünya devletlerinde din-devlet ilişkilerine bağlı olarak din eğitimi ve öğretiminde farklı yaklaşımlar mevcuttur. Ancak din derslerinin devlet okullarında gittikçe daha fazla yer aldığı görülmektedir.
Bu kitap, din-devlet ilişkileri ve din eğitimi uygulamaları açısından birbirinden oldukça farklı yapılara sahip 12 ülkeyi ele almaktadır. Söz konusu ülkelerdeki din-devlet ilişkilerine ve din eğitimi uygulamalarına bakıldığında görülecektir ki okullardaki din eğitimi sorunu sadece kendi ülkemizin değil, aslında pek çok ülkenin de en başta gelen sorunları arasında yer almaktadır.