Dijital pazarlama; dijital ortamlar ve dijital araçlar aracılığıyla kullanıcılara/tüketicilere bir ürünü tanıtmak ya da pazarlamak amacıyla -internette kullanılarak- ses, metin, video gibi içeriklerle ulaşmak olarak ifade edilebilir. Dijital pazarlamanın amacı, günün koşullarına uygun olarak geleneksel pazarlama faaliyetlerinin eksik kaldığı noktaları tamamlayarak değişen pazar yapısına uygun pazarlama çabalarının yürütülmesi şeklinde değerlendirilebilir.
Bu kapsamda ele alınan bu bilimsel kitap çerçevesinde günümüz dijital pazarlama faaliyetlerinin daha yakından anlaşılması için günümüzde kullanımı sıklıkla tercih edilen ve yine pazarlama alanında kullanımına yeni yeni rastladığımız bazı dijital pazarlama uygulamaları hakkında bilgi verilmeye çalışılacaktır. Kitapta ele alınan konular arasında online pazarlama, mobil pazarlama, sosyal medya pazarlaması, arama motoru pazarlaması, artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik, oyunlaştırma, viral pazarlama, veri madenciliği ve pazarlama yer almaktadır. Yine her bölüm sonunda konu ile ilgili örnek olaylara yer verilmiş.