Bu çalışma, temelde; teorik ve alan araştırması olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Teorik alan kendi içerisinde iki farklı başlık altında incelenmiş. İlk bölümün ağırlık noktasını örgütsel değişim ve örgütlerde değişim yönetimi oluştururken, örgütsel değişim ve değişim yönetiminin teorik çerçevesi çizilmeye çalışılmış. Diğer bölümde ise bir kamu örgütü olarak Milli Eğitim Bakanlığının bir örgüt kimliği kazandığı tarihten günümüze kadar kronolojik bir bakış açısı ile örgütsel düzeyde geçirdiği değişimler ve bu değişimlerin değerlendirilmesi yapılmaya çalışılmış. İkinci bölümde Milli Eğitim Bakanlığının örgütsel düzeydeki değişim ihtiyacından hareketle 2011 yılında 652 sayılı KHK ile başlatılan değişim sürecine odaklanarak, örgüt iç çevresinden elde edilen nicel verilerle, ortaya çıkan sürecin örgütsel değişim ve değişim yönetimi model ve yaklaşımları ile ne ölçüde kesiştiği ortaya konmaya çalışılmış.
Bu çalışma ile MEB'de sürdürülen örgütsel değişim süreci içerden bir bakış açısıyla anlaşılmaya çalışılmış. Bu çalışmanın da ana fikrini oluşturan örgütsel değişim sürecinin tahlil edilmesi, kamu örgütlerinde değişim süreci içerisinde ortaya çıkan bir çok sorunun cevaplanmasına imkan vermesi kadar alanyazına bilimsel bir katkı sağlayacağı da düşünülmektedir.
(Önsözden)