Türkiye; içinde bulunduğumuz yüzyılda çağı yakalama adına önemli hamlelerde bulunmaktadır. Bunun bir yansıması olarak lojistik ve taşımacılık sektörü ülkemizde son dönemlerde çarpıcı gelişmelere sahne olmaktadır.
Sektörde profesyonelleşme ve uzmanlaşma giderek artmaktadır. Bugün için genel anlamda tüm müşteriler için tek tip hizmet sunmak rekabette bir avantaj sağlamamaktadır. Müşterinin faaliyette bulunduğu sektörü anlamak ve ona uygun müşteri odaklı çözümler üretmek esastır. Bir otomobil üreticisinin lojistik gereksinimleri ile elektronik perakendecisinin tasıma, dağıtım ve depolama operasyonları birbirinden tamamen farklık arz etmektedir.
Kitabın ana teması sektörün geçirdiği bu hızlı dönüşüme akademik düzeyde cevap verebilmek, öğrencilere ve sektör çalışanlarına rekabetin yönü hakkında bilgi aktarabilmektir.