Farabi'nin bu eserinin özellikle ilk kısmı doğrudan Allah inancı ile ilgili olduğu için, onun görüşlerinin geleneksel İslam düşüncesiyle ve Ehl-i Sünnet akaidiyle çeliştiği noktalara yer geldikçe dikkat çekmeye çalışılmış. Walzer'in, yorumlarında bu konuya da bir ölçüde eğildiği görülmekle birlikte, onun daha çok Farabi düşüncesinin Eski Yunan'daki ve el-Kindı felsefesindeki kökenlerine yoğunlaşmayı tercih ettiği müşahede edilmektedir.
Eserin ismine gelince, "Üstün Ülke" tabirinin, "Erdemli Devlet" ya da "İdeal Devlet" gibi tamlamalara göre, "el-Medinetü'l-Fazıla" ifadesini daha iyi karşıladığı söylenebilir. Medine kelimesi devletten ziyade kent anlamını taşıdığı için, ülke kavramının bu kelime için daha uygun bir karşılık olduğu görülmektedir. Fazıl kelimesi de Türkçedeki yaygın kullanımın aksine, "erdem"den ziyade "üstünlük" ifade etmektedir. Bu yüzden, en uygun karşılığın "Üstün Ülke" olacağını söylemek yanlış olmaz.
(Tanıtım Bülteninden)