Bu kitap da özellikle bir sistem olarak ele alınan işletmelerin bütüncül davranışlarının yanında alt sistem olarak ifade edebileceğimiz fonk¬siyonlarının da kendi içlerinde etik davranışlar sergilemeleri ile ilgili olarak neler yapması gerektiği bilimsel açıdan ele alınarak okuyucu¬lara ışık tutulmaya çalışılmış. İşletmenin genel amaçlarının yanında buna paralel her fonksiyonun da amaçları ve iş yapma süreçleri fark¬lılık arz edebilmektedir. Dolayısıyla her birimin farklı etik davranış sergilemesi gereken durumlar oluşabilmektedir. Yönetsel açıdan nasıl etik davranış geliştirilmesi gerekiyorsa, pazarlama, muhasebe insan kaynakları, müşteriler ve diğer bölümler tarafından da kendi iş yap¬ma süreçlerinde etik davranışlarda bulunulmasının ayrıntılı olarak ele alınması kaçınılmaz hale gelmektedir. Bu, işletmenin bir bütün olarak etik davranmasını sağlayacaktır.
Bu amaçla kitap da işletme fonksiyonları açısından etik konusu farklı bölümler itibariyle ele alınmış olup, etik kavramının işletmeler açısından her alanda nasıl uygulanması gerektiğiyle ilgili bilimsel bir alt yapı oluşturmaya çalışılmış.
(Önsözden)