Kitapta öncelikle Chicago, Frankfurt ve Birmingham gibi iletişim yaklaşımlarına önderlik eden önemli okullar ve temel ideolojileri ayrıntılı olarak incelenmiş, sonrasında Medya ve Kitle İletişim Kuramları başlığı altında egemen kuramlara yer verilmiştir. Eleştirel kuramlar ise Popüler Kültür, Kamusal Alan, Ekonomi Politik ve Feminist gibi ayrı başlıklar altında incelenmiş. Diğer bölümlerde ise Çatışma, Kişilerarası İletişim, Siyasal İletişim, Diyalojik İletişim, Argümantasyon, İkna ve Sosyal Etki, Anlatı İletişimi, Pazarlama, Reklam, Gazetecilik, Basın, Film, Göstergebilim, Sistem, Etik, Küreselleşme ve son olarak Dijital İletişim bağlamında yer alan disiplinlerarası iletişim kuram ve yaklaşımları, öne çıkan önemli isimleri ile birlikte kapsamlı olarak okuyuculara sunulmuş.