21. yüzyıl becerileri bağlamında, Sınıf İçi Değerlendirme: Ölçütlere Dayalı Etkili Bir Öğretim için İlke ve Uygulamalar kitabı, öğretmenlere geçerli ve güvenilir değerlendirmeleri nasıl yapabileceklerini göstermektedir. Teknik olmayan bir yaklaşım ile değerlendirmenin öğretimdeki rolü ve öğretimdeki kararları nasıl etkileyebileceğine dair bir bakış sunmaktadır.
Biçimlendirici, özetleyici, performans temelli ve bilişsel olmayan değerlendirmeleri keşfediyor, ölçülebilir öğrenme hedefleri oluşturma ve bu hedefleri değerlendirmek için uygun ölçümlerin nasıl seçileceğine dikkat çekmektedir. Her değerlendirme yöntemi için etkin ve uygulamaya dönük alıştırmalar sunmaktadır. Örnekler, gerçek durumlar ve öğretmen görüşmeleri ile değerlendirmenin nasıl uygulandığını resmetmektedir.