Modern Ekonomi'de Rekabet Geleneksel Yaklaşımdan Modern Yaklaşıma Yrd. Doç. Dr. Sultan Fatih Kostakoğlu  - Kitap

Modern Ekonomi'de Rekabet

Geleneksel Yaklaşımdan Modern Yaklaşıma

1. Baskı, 
Ocak 2018
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
13x19
Sayfa:
107
Barkod:
9789750246067
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Kitabın Fiyatı:
140,00
İndirimli (%79):
30,00
24 saat içerisinde temin edilir.
Kitabın Açıklaması
Kitap, ekonomik manada rekabetin temelini kavramsal ve çeşitli ekonomik kavramlarla karşılaş-tırmalı olarak ele almakta, bu kavramlar ile rekabet arasındaki bağlantıyı ortaya koymaktadır.
Kitabın kapsamında, bir üstünlük kurma mücadelesi olarak ele alınan rekabetin küresel ekonomik çevredeki sürekli yenilenme ve dinamik değişim sürecindeki gelişimi ve nitelikli uzmanlaşma konusu hakkında detaylı bilgiler sunulmaktadır. Kitapta, rekabet gücü kavramı ve çeşitleri, rekabet stratejileri, rekabet politikaları modern yaklaşım açısından ele alınmaktadır. Ayrıca, rekabetin teşvik ettiği teknolojik gelişme ve teknolojik gelişmenin tetiklediği rekabet döngüsü ve rekabetin ölçülmesi kitabın önemli bir başka boyutunu oluşturmaktadır.
Rekabet bilimsel buluş gibi bir keşif sürecidir. Bu keşif süreci bizi çok sayıda önemli sonuca ulaş-tırmaktadır. Bu kitapta, geleneksel yaklaşımdan modern yaklaşıma rekabetin bir serüveni olarak karşınıza çıkmaktadır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Rekabet Nedir?
.
Kıtlık ve Rekabet
.
Firmalar Niçin Rekabet Ederler?
.
Nitelikli Uzmanlaşma ve Rekabet
.
Küresel Rekabetin Gelişimi
.
Rekabet Gücü
.
Rekabet Stratejileri
.
Rekabet Politikası
.
Devlet Her Zaman Rekabetçi Ortam Sağlayabilir mi?
.
Rekabet Düzeyinin Ölçülmesi
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
Önsöz 
7
Şekil ve Tablolar Listesi 
13
REKABET NEDİR? 
15
KITLIK VE REKABET 
21
REKABETİN ÖNEMİ 
25
FİRMALAR NİÇİN REKABET EDERLER? 
31
Pazar İçi Rekabet 
35
Pazar İçin Rekabet 
36
NİTELİKLİ UZMANLAŞMA VE REKABETÇİLİK 
39
REKABETİN EKONOMİSİNİN TARİHİ 
45
KÜRESEL REKABETİN GELİŞİMİ 
51
REKABET GÜCÜ 
55
Firma Düzeyinde Rekabet Gücü 
60
Endüstri Düzeyinde Rekabet Gücü 
62
Ulusal Düzeyde Rekabet Gücü 
63
Küresel Rekabet Gücü Değerlendirmesi 
65
Piyasa Yapıları ve Rekabet 
67
Rekabet Stratejileri 
71
Rekabetin Korunması 
74
Rekabet Politikası 
77
Devlet Her Zaman Rekabetçi Ortamı Sağlayabilir mi? 
80
Ulusal Korumacı Politikalar 
84
İNOVASYON, TEKNOLOJİ VE REKABET 
87
REKABET DÜZEYİNİN ÖLÇÜLMESİ 
93
Yoğunlaşma ve Yoğunlaşma Düzeyinin Hesaplanması 
94
N–Firma Yoğunlaşma Oranı 
95
Entropi 
98
Kaynakça 
103
Yazar Hakkında 
109