1.1. Bilimsel Araştırma Nedir?
1.2. Sosyal Araştırma Nedir?
1.2.1. Sosyal Araştırmaların Dayandığı Temel Paradigmalar
1.2.1.1. Sosyal Araştırmalarda Epistemolojik Hususlar
1.2.1.2. Sosyal Araştırmalarda Ontolojik Hususlar
1.2.2. Sosyal Araştırma Süreci
1.2.3. Sosyal Araştırma Metotları
1.2.4. Sosyal Araştırmalarda Yapılan Hatalar
2. NEDEN NİTEL ARAŞTIRMA?
2.2.1. Nitel Araştırmaların Karakteristik Özellikleri
2.2.2. Nitel Araştırmada Yaklaşımlar
2.2.3. Nitel Araştırmalarda Veri Toplama ve Analizi
2.2.4. Nitel Araştırmaların Güçlü ve Zayıf Yanları
2.2.5. Ne Zaman Nitel Araştırma?
2.3.1. Nicel Araştırmaların Karakteristik Özellikleri
2.3.2. Nicel Araştırmalarda Veri Toplama
2.3.3. Nicel Araştırmada Veri Analizi
2.3.4. Nicel Araştırmaların Güçlü ve Zayıf Yanları
2.4. Nitel ve Nicel Araştırmalara Birlikte Bakış
NİTEL ARAŞTIRMA NASIL DİZAYN EDİLİR?
NİTEL ARAŞTIRMA NASIL DİZAYN EDİLİR?
3.1. Araştırma Probleminin Tespiti
3.1.1. Neler Araştırma Problemi Olabilir?
3.2. Araştırma Probleminin Belirlenme Süreci
3.2.1. Konunun Kapsamının Daraltılması
3.2.2. Problemin Önemine Karar Verilmesi
3.2.3. Problemin Araştırılmaya Uygun Olup Olmadığına Karar Verilmesi
3.2.4. Probleme Yönelik Yapılacak Çalışmalar İçin İmkanların Gözden Geçirilmesi
3.3. Araştırma Problemin İfade Edilmesi
3.3.3. Araştırma Soruları
NİTEL ARAŞTIRMALARDA ÖRNEKLEME
4. NİTEL ARAŞTIRMALARDA ÖRNEKLEME
4.2. Örnekleme Yöntemleri
4.2.1. Olasılıklı Örnekleme
4.2.2. Olasılıklı Olmayan Örnekleme
4.3. Nitel Araştırmalarda Örneklemenin Uygulanması
5.2.1. Bilimsel Araştırmalarda Gözlem Çeşitleri
5.2.1.1. Sistematik Gözlem
5.2.1.2. Katılımcı Gözlem
5.2.2. Gözlem Yönteminde Genel Hususlar
5.2.4. Gözlemde Etik Hususlar
5.3.1. Yapılandırılmış Görüşme
5.3.2. Yarı Yapılandırılmış Görüşme
5.3.3. Yapılandırılmamış Görüşme
5.3.4. Görüşmede Araştırmacının Dikkat Etmesi Gereken Hususlar
5.3.4.2. Görüşme Yapılacak Kişilere Ulaşma
5.3.4.4. Görüşme Soruları
5.3.4.6. Görüşme Verilerinin Analizi
5.5. Dokümanlar ve Diğer Objeler
5.6. Veri Kaynağı Olarak Resim, Video ve İnternet
6.3. Bilgisayar Destekli Nitel Veri Analizi
6.3.1. Temel Bilgisayar Analiz Programları
6.3.2. Analiz Programlarının Kullanım Türleri
6.3.3. Hangi Analiz Programını Seçmeliyim?
6.3.4. Bilgisayar Analiz Programlarının Avantajları
6.3.5. Bilgisayar Programları Kullanılmasının Dezavantajları
7.3. Nitel Araştırma Sonuçlarının Kime Yazılacağı Önemlidir
7.4. Raporlamanın Özellikleri
7.5. Raporlamaya Hazırlık
7.6. Raporlama Öncesi Verinin Organize Edilmesi
7.7. Görüşme Alıntılarını Ne Zaman Kullanmalıyım?
7.9. Raporlama Sonrası İçerik Düzenlemesi
7.10. Kullanılan Referansların Düzgün Tutulması
7.11. Nitel Çalışmaların Akademik Dergilerde Yayımlanması
NİTEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
NİTEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
8.1. Bir Araştırma Yaklaşımı Olarak Etnografi
8.2. Etnografik Araştırmanın Özellikleri
8.3. Etnografik Araştırmada Karşılaşılacak Hususlar
8.4. Araştırma Alanına Erişim
8.4.1. Açık Alanlara Erişim
8.4.2. Kapalı Alanlara Erişim
8.5.1. Etnografik Araştırmacının Rolleri
8.5.5. Etnografik Görüşmede Önemli Hususlar
8.6. Etnografik Araştırmayı Sunma
9.2. Teori Oluşturmanın Aşamaları
9.3. Gömülü Teori Araştırmasında Pratikte Karşılaşılabilecek Konular
9.4. Araştırmada Toplanan Verinin Analiz Edilme Süreci
9.5.1. Kavramlar ve Kavram Oluşturma
9.6. Memolar ve Diyagramlar
10. FENOMONOLOJİK ARAŞTIRMA
10.1. Fenomonolojik Araştırma Nedir?
10.2. Fenomonolojik Araştırmanın Çeşitleri
10.2.1. Hermenötik Fenomonoloji
10.2.2. Soyut Fenomenoloji
10.3. Fenomonolojik Araştırmada Süreç
10.3.1. Araştırma Problemi
10.3.2. Epoche (Askıya Alma – Bloklama)
10.3.3. Fenomonolojik Araştırmalarda Veri Toplama
10.3.4. Fenomonolojik Araştırmalarda Veri Analizi
10.3.5. Fenomonolojik Araştırmaların Yazılması
10.4. Fenomonolojik Araştırmada Geçerlilik
10.5. Fenomonolojik Araştırmanın Sınırlılıkları
11.1. Aksiyon Araştırması Nedir?
11.2. Aksiyon Araştırması Çeşitleri
11.3. Aksiyon Araştırması Aşamaları
11.4. Aksiyon Araştırması Süreci
11.5. Aksiyon Araştırmasında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
11.6. Aksiyon Araştırmasının Avantajları ve Sınırlılıkları
12.3. Hikaye Analizi Araştırması Süreci
12.5. Hikaye Analizinin Yazılması ve Sunumu
12.6. Hikaye Analizi Alıştırması
13. ÖRNEK OLAY ARAŞTIRMASI
13.1. Örnek Olay Araştırması Nedir?
13.2. Örnek Olay Ögesi Nedir?
13.3. Örnek Olay Araştırmaları Ne Zaman Uygulanmalı?
13.4. Örnek Olay Araştırmasının Temel Kuralları
13.5. Örnek Olay Araştırması Çeşitleri
13.5.1. Tek Ögeli Örnek Olay Araştırması
13.5.2. Çoklu/Kollektif Örnek Olay Araştırması
13.6. Amaçlarına Göre Örnek Olay Araştırmaları
13.7. Hangi Örnek Olay Araştırması Seçilmeli?
13.8. Örnek Olay Araştırması Protokolü
13.9. Örnek Olay Çalışmasının Unsurları
13.9.1. Araştırma Soruları
13.9.4. Kavramsal Çerçeve Oluşturma
13.10. Örnek Olay Araştırmasının Rapor Edilmesi
13.11. Örnek Olay Araştırmasında Teorinin Rolü
13.12. Örnek Olay Araştırma Sonuçları Nasıl Genellenebilir?
13.13. Örnek Olay Araştırmalarının Sunumu
14.1. İçerik Analizi Nedir?
14.2. İçerik Analizinin Tarihsel Süreci
14.3. İçerik Analizinin Kullanım Alanları
14.4. İçerik Analizinin Çeşitleri
14.4.1. Nitel-Nicel İçerik Analizleri
14.4.2. Tümdengelimli-Tümevarımsal İçerik Analizi
14.4.3. Kavramsal-İlişkisel İçerik Analizleri
14.4.4. Kodlama Usullerine Göre İçerik Analizleri
14.5. İçerik Analizi Süreci
14.5.1. Araştırma Problemi ve Sorusunun Belirlenmesi
14.5.2. İçerik Analizinin Kullanılıp Kullanılmayacağına Karar Verilmesi
14.5.3. Örnekleme ve Verilerin Toplanması
14.5.4. Analiz Öğesinin/Öğelerinin Belirlenmesi
14.5.5. Kategorilerin ve Kodlama Şemasının Oluşturulması
14.5.6. Kodlama Şemasının Test Edilmesi ve Güvenilirlik
14.5.9. İçerik Analizinde Bilgisayar Kullanımı
14.5.10. Sonuçların Yorumlanması ve Rapor Edilmesi
14.6. İçerik Analizinde Geçerlilik ve Güvenilirlik
14.7. İçerik Analizinin Avantaj ve Dezavantajları
NİTEL ARAŞTIRMALARDA KALİTE
15. NİTEL ARAŞTIRMALARDA KALİTE
15.1. Nitel Çalışmalarda Kalite
15.2. Bilimsel Araştırmalarda Geçerlilik
15.2.1. Nicel Çalışmalarda Geçerlilik
15.2.2. Nitel Çalışmalarda Geçerlilik
15.2.3. Nitel Çalışmalarda Geçerlilik ve Güvenilirlik Tartışmaları
15.2.4. Gözlemlerde Geçerlilik
15.3. Nitel Çalışmalarda Geçerliliği ve Güvenilirliliği Sağlayan Yöntemler
15.3.1.1. Yoğun ve Uzun Süreli Katılım
15.3.1.2.1. Veri Çeşitlemesi
15.3.1.2.2. Araştırmacı Çeşitlemesi
15.3.1.2.3. Teori Çeşitlemesi
15.3.1.2.4. Metodolojik Çeşitleme
15.3.2.1. Transfer Edilebilirlik
15.3.3. Güvenilirlik/ Değişmezlik
15.3.3.1. Kapsamlı bir Veri Kullanımı ve Detaylı Anlatım
15.3.3.2. Uygun Tabloların Kullanımı
15.3.4. Teyid Edilebilirlik
15.3.4.1. Araştırmacıların Yanılgılarının Azaltılması
15.3.4.2. Katılımcıların Onaylaması
15.3.4.3. Metodun Uygunluğu
15.3.4.4. Analizde Farklı ve Negatif Hususları Değerlendirme
15.3.4.5. Yarı İstatistik Kullanma
15.4. Nitel Çalışmalarda Güvenilirlik
15.4.2. Derecelendirenler Arası Güvenilirlik
NİTEL ÇALIŞMALARDA ETİK HUSUSLAR
16. NİTEL ARAŞTIRMALARDA ETİK HUSUSLAR
16.3. Araştırma Etiğinin Tarihsel Gelişimi
16.4. Nitel Araştırmalarda Etik
16.5. Katılımcılara Araştırmanın Uygulanması Aşamasında Etik
16.5.1. İzin ve Bilgilendirme
16.5.2. Potansiyel Zararlar
16.5.6. Anonimlik ve Gizlilik
16.6. Verilerin Toplanması ve Analizi Aşamasında Etik
16.7. Sonuçların Topluma Etkisi