Bu kitap, eğitim fakültelerinde okutulan Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı dersleri için hazırlanmış olup, teknoloji destekli öğretme-öğrenme süreci ve materyal tasarımı konularını içermektedir.
İlk bölümde 21. yüzyılın gerektirdiği öğrenme süreçleri ve yaşantılarını tanımlayan kitap, 2. bölümde bu süreçlerin nasıl tasarlanması gerektiğine değinmektedir. 3. bölümde eğitime teknoloji ve medya entegrasyonunu sağlamak için etkili modellerden ASSURE modeli, 4. bölümde de 21. Yüzyıl öğrenme ortamlarının tasarımı üzerinde durmaktadır. 5. bölümde elinde dijital cihazlar olan öğrencilerin ders ortamına katılımı; 6, 7, 8, 9'uncu bölümlerde de yeni teknolojik araç ve ortamların geliştirilmesi ve entegrasyonu konularından bahsedilmektedir. Son bölümde ise geleceğin ortamları ve süreçlerinin nasıl olacağı ve karşılaşılabilecek zorlukların farkında olma ve bu zorluklara hazırlıklı olma üzerinde durulmaktadır.
Bu kitabın, başta eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğretmen adayları, 21. yüzyılın öğretme-öğrenme süreçlerini tanımak ve üzerine araştırmalar yapmak isteyen akademisyenler, FATİH projesiyle birlikte teknolojik araç ve süreçlere giren ülkemizde halen görev yapmakta olan öğretmenler ve bu konularda bilgi edinmek isteyen her kesimden ve meslekten birey için faydalı olacağını söyleyebiliriz.