Çalışmanın amacı birinci yabancı dil (L2) olarak İngilizcenin öğrenilmesinden sonra İkinci yabancı dil (L3) olarak Almancanın öğrenilmesinde Cermen dillerinin akrabalığından ve ortak sözcük dağarcığından nasıl yararlanılabileceğini ortaya koymaktır. Avrupa Birliğinin çok dilliliği destekleme programları çerçevesinde geliştirilen EuroCom, EuroComRom, EuroComGerm çalışmaları çerçevesinde L2 İngilizceden köprü dil olarak yararlanarak Türkiye'de L3 olarak Almancanın öğrenilmesine farklı bir bakış açısı getirmektir.
L2 olarak İngilizcenin öğrenilmesinde elde edilen yabancı dil öğrenme becerileri, dil bilgisi yapıları, sözcük dağarcığı ve Cermen dillerinin akrabalıklarından bilişsel açıdan faydalanılarak L3 olarak Almanca öğrenim sürecini yönlendirmek için nelerin yapılması gerektiği üzerine somut örnekler verilmiştir.
(Tanıtım Bülteninden)