Bu kitap, öncelikle materyal kavramını ele almış, ardından mevcut Türkçe öğretimi programlarına bağlı olarak kullanılan materyalleri tanıtmış ve alternatif uygulamalar sunmuştur. Diğer yandan bazı bölümler içindeki bilgilerle Türkçe derslerinde temel araç olarak kullanılan ders kitaplarına yönelik bilgiler güncellenmiştir. Ayrıca öğretmenlik mesleğine başlayan veya başlayacak olan eğitimcilere, kılavuzluk yapılması hedeflenerek hazırlanan çalışmada iki boyutlu, üç boyutlu, yazılı araçlar yardımıyla çeşitli bilgiler sunulmuştur.
Günümüzde özellikle öğretmen kılavuz kitaplarının varlığı, öğretim faaliyetlerinin yalnızca kılavuzlarda yazanla sınırlı olduğu izlenimini yaratmaktadır. Oysa kılavuz kitaplar, uygulamanın yalnızca bir boyutunu oluşturmaktadır. Öğretmen ve öğretmen adaylarının, kılavuz kitaplardan çok daha fazlasını öğretim sürecine aktarması gerekir. Bu bağlamda öğrencilerden beklenen yaratıcılık, öğretmenlerle de doğrudan ilgilidir.
Bu kitap, başta Türkçe öğretmenleri, sınıf öğretmenleri ve bu dallardaki öğretmen adaylarına yönelik hazırlanmıştır.
(Önsözden)