Bu kitap, benzer başlıkta yazılmış kitaplardan altı özelliğiyle ayırt edilebilir: Birincisi, var olan kitaplar, hacimce oldukça büyük kitaplardır. Bu kitapları okurken bir öğrenci, yönetim bilimi ve Türk kamu yönetimiyle ilgili genel kültür mahiye-tinde bir bilgi edinme konusunda güçlük çekmektedir. Çünkü konuların detaylarında boğulup kalmaktadır.
Bu kitap, "Yönetim Bilimi", "Kamu Yönetimi", "Türk Kamu Yönetimi" gibi derslerde bir öğrenciye verilecek bilginin alt sınırını takip etmekte, bir anlamda "olmazsa olmazlar"a odaklanmaktadır. Derinlemesine okumalar, ileri düzey derslere ve yüksek lisansa bırakılmaktadır.
İkincisi, bu kitabın bölüm sonlarında test sorularına yer verilmiş. Son dönemde öğrenciler, tamamen teste dayalı sınav sisteminden geçerek üniversiteye gelmektedirler. Teste dayalı sınavlar, eleştirilen, eleştirilmesi de gereken bir vakıa olarak ortada durmaktadır. Bununla bir¬likte bölüm sonundaki test soruları sayesinde öğrenciler, bir taraftan derse çalışacaklar, diğer taraftan, ne tür sorularla karşılaşabilecekleri konusunda bir fikir sahibi olacaklardır.
Üçüncüsü, temel kavramlar, kurumlar, isimler metin içerisinde farklılaştırılmış. Ne kadar özet olarak yazılmış olursa olsun, bu kitabın da bir özeti çıkarılmak istenebilir. İşte bu durumda, metin içerisinde farklılaştırılarak yazılan yerlere dikkatlerin yoğunlaştırılmasında büyük yarar vardır.
Dördüncüsü, bazı isimler ve onlara ilişkin resimler kutu içine alınmıştır. Bununla da okumayı kolaylaştırmak amaçlanmış.
(Önsözden)