Kurumsal itibar oluşumuna yönelik faaliyetlerde bulunmak, kurumsal itibarı yönetmek ve ölçmek, bütün şirketler için olduğu gibi, perakende sektöründe faali¬yet gösteren şirketler için de hayati bir önem taşımaktadır. Günümüzde özellikle modern perakendecilik sektöründeki artan rekabet de bu çalışmaları zorunlu kıl-maktadır. Müşteriler artık iyi bir kurumsal vatandaş gibi davranan, çalışanları arasında adaletle hükmeden, performansı her geçen gün artan, kaliteli ürün ve hizmet sunan, vizyon sahibi ve yaptığı alışverişlerde kendini iyi hissettiren mağazalardan alışveriş yapmayı tercih etmekte, gerektiğinde iyi bir itibara sahip şirketlerin ürün ve hizmetlerine daha yüksek ücret ödemeye razı olmaktadırlar.
Bu çalışmada; Kurumsal itibarın, Konya il merkezindeki tüketicilerin mağaza tercihleri üzerinde bir etkisinin bulunup bulunmadığı tespit edilmeye çalışılmış, bu kapsamda Konya' da faaliyet göstermekte olan 4 büyük perakende zincirlerinin kurumsal itibarları ölçülerek bazı analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırmada; mağazalara ait ürün ve hizmetler, inovasyon, çalışma ortamı, yönetişim, kurumsal vatandaşlık, liderlik ve performans üst başlıkları altında çeşitli değişkenler ele alınmıştır.
(Tanıtım Bülteninden)