Kitapta, eğitim psikolojisinin bilimlerle ve planlı öğretimle ilişkisi, öğretmenin öğrencileri tanımak için kullanabileceği yöntemler, öğrencinin gelişmesi, öğrenme ortamının oluşturulması ve okulda öğrenme süreci ile ilgili konular yer almaktadır.
Giriş bölümünde Eğitim Psikolojisinin bilimlerle ve planlı öğretimle ilişkisi; öğretmenin öğrencileri tanımak için kullanabileceği yöntemler kısaca tanıtılmıştır. Birinci bölümde öğrencinin gelişmesine ilişkin sekiz bölüm yer alırken, ikinci bölümde öğrenme ortamının oluşturulmasına ait bilgiler yer almıştır. Üçüncü bölümde ise okulda öğrenme sürecine ilişkin altı bölüm bulunmaktadır.
Kitapta sunulan bilgiler özenle seçilmiş, ayrıca öğretmenlerin, anne–babaların ve eğitim uzmanlarının uygulamalarını kolaylaştıracak biçimde düzenlenmiştir. Her ünitenin sonuna başka kaynaklara da bakmak isteyen okuyucular için her bölümle ilişkisi olan yayınlardan seçilmiş bir okuma listesi konulmuştur. Çalışma, anne baba ve eğitimle ilgilenen uzman, akademisyen, öğrenci herkesin ihtiyaç duyacağı niteliktedir.