Düzeyi bakımından kuramsal ve uygulamalı, yapıldığı çevre bakımından alan, yöntemi bakımından ise genelde betimleme, özelde inceleme–çözümleme–değerlendirme niteliğinde yayınlanmış çalışmaların bir araya getirilmesiyle oluşturulan bu kitabın; sınıf öğretmenliği programında müzik derslerine giren öğretim elemanlarına ve öğrencilerine belirli bir bakış açısıyla temel oluşturacağı kabul edilebilir.
Genel müzik eğitimi kapsamında ilköğretim ve ortaöğretimde müzik derslerine giren sınıf ve müzik öğretmenlerini de bilgilendiren çalışmalar, Türkiye'de 1974'ten bu yana üniversiteleşme sürecinde sınıf öğretmeni yetiştirme modelindeki müzik derslerini dolaylı ve dolaysız etkileyen sorunları irdelemkte çözüm önerileri sunmaktadır.